عشق به زادگاه و میرزا کوچک‌خان انگیزه نگارش اثر/ مرادخانی شایسته سالار باشد

حمید ابراهیمی درباره نمایشنامه “سیاریحون” که سه‌شنبه 23 مهرماه در بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه به اجرا درمی آید  گفت: من به خاطر عرق و علاقه ای که به زادگاهم داشتم این
متن را درباره یکی از یاران میرزا کوچک خان جنگلی نوشتم.
وی درباره این نمایشنامه توضیح داد: “سیاریحون” نام گیاهی به زبان گیلانی و درواقع همان ریحان سیاه است. من این متن را چند سال پیش نوشته ام و در سال 85 آن را در جشنواره تئاتر ماه اجرا کردیم.
ابراهیمی که در این سالها بیشتر در تلویزیون دیده شده است درباره حضور کمرنگ خود در تئاتر یادآور شد: من تئاتر کمتر کار می کنم. در درجه اول به این دلیل که پولی در آن نیست و شرایط اقتصادی خوبی ندارد. دلیل دوم اینکه عده ای همیشه در تئاتر بوده اند که در بازببینی ها و داوری ها همیشه تنها نام همین افراد دیده می شود. کسانیکه انگار بازنشستگی ندارند و از برخی روابط برای منافع خود استفاده می کنند. ما سی سال در زیرزمین های تئاتر شهر مورد بی توجهی قرار گرفتیم و حالا هر کسی بدون هیچ تخصصی وارد تئاتر و تصویر می شود و رسانه ها هم او را بزرگ می کنند.
این بازیگر تئاتر با بیان اینکه امیدوارم در دوره کاری علی مرادخانی این شرایط بهتر شود، گفت: من خواهشی از آقای مرادخانی دارم و آن این است که شایسته سالاری را در تئاتر حاکم کند. من کسانی را می شناسم که در طول این یک سال 3 بار نمایش اجرا کرده اند و کسانی هم هستند که حتی یک بار هم نمی توانند نمایش های خود را روی صحنه ببرند.
وی از نوشتن نمایشنامه های “مجلس خر خوانی” و “جانشین” خبر داد و افزود: “مجلس خر خوانی” مثل کارهای سابقم زبانی شعرگونه دارد و من منتظر زمانی هستم تا بتوانم آن را روی صحنه ببرم.
ابراهیمی همچنین از بازی در نمایش “سقوط” به نویسندگی و کارگردانی کامبیز اسدی اشاره و بیان کرد: از دیگر بازیگران این کار که با حمایت موسسه رسانه ای اوج از 15 آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت، انوشیروان ارجمند، لیلا بلوکات و جلیل فرجاد هستند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …