اهدای نشان فرهنگی فرانکفورت به شهردار همدان/ صادقی کارگاه تئاتر می‌گذارد

به گزارش ایرانگرد نیوز، شهرام کرمی دبیر بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از اهدای نشان فرهنگی شهر فرانکفورت توسط رییس خانه تئاتر کودک و نوجوان آلمان به شهردار همدان خبر داد و گفت: اهداء این نشان می تواند شرایط تبادل اطلاعات فرهنگی هنری و تاریخی دو شهر همدان و فرانکفورت را بیش از پیش مهیا کند.

 
وی با بیان این که گروه‌های آلمان در بخش بین المللی جشنواره بیستم حضور پررنگی دارند، افزود: حضور آلمان در چند دوره جشنواره شرایطی ایجاد کرد که مسئولان هنرهای نمایشی این کشور با تئاتر ایران بیش از پیش آشنا شوند و برگزاری این جشنواره در همدان فرصت معرفی فرهنگ و تمدن این شهر را فراهم کرد.

 
کرمی ادامه داد: زمینه های مشترک فرهنگی بین همدان و فرانکفورت و حضور فعال گوردون واین رییس خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت در سه دوره متوالی برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، زمینه هایی را فراهم کرد که نشان فرهنگی شهر فرانکفورت در بیستمین دوره این جشنواره از طرف رئیس خانه تئاتر فرانکفورت به شهردار همدان اهدا شود.

 
نشان فرهنگی فرانکفورت در ایام بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به شهردار همدان اهدا خواهد شد.

 

 
برنامه دومین روز اجراهای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

 
شش گروه نمایشی جمعه 26 مهرماه در دومین روز برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه می روند.

 
در این روز نمایش “پهلوان کچل” نوشته مجتبی خمسه به کارگردانی سحر پورفرج در قالب دومین روز از برگزاری جشنواره و در سالن اصلی مجتمع بوعلی سینا به مدت 65 دقیقه روی صحنه می رود. نمایش “زیر گنبد کبود” نوشته و کارگردانی فریبا یعقوبلو از همدان دیگر اثری است که به مدت  40 دقیقه در این روز اجر خواهد شد.

 
همچنین تالار فجر شهر همدان میزبان نمایش “ماه پیشونی” محصول مشترک ایران و ایتالیا می شود که آرش عباسی نگارش متن و کارگردانی آن را بر عهده داشته است. سالن اصلی مجتمع شهید آوینی میزبان اجرای نمایش “مترجنگ” نوشته و کارگردانی حمزه اقبالی خواهد بود که به مدت 50 دقیقه روی صحنه می رود.

 
نمایش “اینک” نوشته و کارگردانی جوزه مانوئل والبوم محصول کشور پرتغال یکی دیگر از نمایش های حاضر در بخش بین الملل جشنواره به مدت 45 دقیقه روی صحنه می رود. کانون مهدیه شهر همدان همچنین در بخش اجرای صحنه ای آثار شاهد به صحنه رفتن نمایش “بدون شرح” نوشته و کارگردانی سید جواد رحیم زاده از مشهد به مدت 45 دقیقه خواهد بود.

 
برگزاری کارگاه های بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در روز دوم با حضور قطب الدین صادقی و آموزش کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان در روز دوم

نیز ادامه پیدا می کند. معرفی ساختار تولید تئاتر در آلمان توسط دتلف کوهنر، معرفی تئاتر کودک و نوجوان رومانی، نمایش نامه خوانی آثار کودک و نوجوان به همراه جلسه نقد و بررسی و اجرای کارگاهی نمایش شهرزاد قصه گو توسط نیما بیگلریان از جمله برنامه هایی هستند که روز دوم جشنواره برگزار می شود.

 
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری شهرام کرمی از 24 تا 30 مهرماه برگزار می شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …