حرکت جشنواره “سوره ماه” در مسیر مهندسی فرهنگی است

جهانگیر الماسی در حاشیه اختتامیه جشنواره تئاتر سوره ماه درباره ضرورت‌های این جشنواره  عنوان کرد: من این حرکت حوزه هنری را تحسین می کنم چون برای جوانان تئاتری در حوزه کاریشان ایجاد انگیزه و هدف می کند.

 
وی ادامه داد: مخصوصا این ایجاد انگیزه برای شهرستان ها ضرورت بیشتری پیدا می کند. با یک نگاه واقع‌گرایانه اگر شما به شهرستان ها بروید می بینید که به راحتی امکان فعالیت و کار در این حوزه برایشان پیدا نمی شود.

 
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بیان کرد: نظام مهندسی فرهنگی برای شهرستان‌ها و استان ها وجود ندارد. سازمانی مثل حوزه هنری که می‌تواند نمایندگی‌های مختلف در استان‌های مختلف کشور داشته باشد، هم می تواند این مهندسی فرهنگی را ایجاد کند و هم محصولات فرهنگی در این زمینه تولید کند و هم اسباب مشارکت فرهنگی و اجتماعی جوانان را فراهم سازد که لزوما این علاقه از کف خیابان ها و به شکل شعاری نباشد.

 

 
الماسی همچنین بیان کرد: اگر این مشارکت از طریق هنر باشد به مبانی فکری نیاز دارد و ادله و اثبات می‌خواهد که در کف خیابان وجود ندارد. این آثار در دوره ای که من داور جشنواره بودم نشان داد که از شعار خالیست و حوزه هنری توانسته این حرکت فرهنگی را به صورت مبنایی ایجاد کند و من آن را ارج می نهم.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …