آلن خواستار افزودن جایزه «بهترین انتخاب بازیگر» به اسکار شد

به گزارش ایرانگرد نیوز از هالیوودریپورتر، وودی آلن، در نامه‌ای با حمایت از ژولیت تیلور؛ مسئول انتخاب بازیگران وی در فیلم‌هایش، از آکادمی اسکار خواست تا بخش‌ ویژه‌ای را برای تجلیل از این افراد در جوایز اسکار بگنجاند.

 

 

 

در این نامه آمده است:

 

در فیلم‌های من عوامل انتخاب بازیگر نقش اساسی در ساخت فیلم ایفا می‌کنند و همانطور که سابقه‌ام نشان می‌دهد، فیلم‌هایم سرشار از بازی‌های فوق‌العاده بازیگران مرد و زن است که در ابتدا هیچ یک از آنها را نمی‌شناختم و همگی آنها از سوی ژولیت تیلور؛ مسئول انتخاب بازیگران فیلم‌هایم به من معرفی شدند،‌ اما هیچ گاه به من تحمیل نشدند.

 

 

 

بازیگرانی چون «جف دانیلز‌»، «مری بث هارت» و «پاتریشیا کلارکسون» از جمله این بازیگران بودند و «مریل استریپ» زمانی که تقریبا ناشناخته بود، برای ایفای نقش کوتاه در فیلم «منهتن» از سوی مسئول انتخاب بازیگر معرفی شد. بازیگران دیگری چون «ماریل همینگوی» و «دایانا ویست» نیز در حالیکه کاملا ناشناخته بودند و فعالیت سینمایی‌اشان را با فیلم‌های من به صورت حرفه‌ای آغاز کردند. اگر انتخاب بازیگران برعهده خودم بود مطمئنا تنها از پنج و یا شش نفر در تمامی فیلم‌هایم استفاده می‌کردم؛ هرچند که آنها ممکن بود برای نقش‌ها مناسب نباشند. این ژولیت تیلور بود که من را مجبور کرد تا ابتدا با بازیگران دیگری نیز ملاقات کنم و دست به انتخاب بازیگر بزنم. از آنجایی که فیلم‌هایم فاقد جلوه‌های بصری است، بنابراین انتخاب بازیگران مناسب نقشی اساسی در موفقیت من و فیلم‌هایم ایفا کرده است.

 

 

 

از آکادمی اسکار درخواست می‌کنم تا بخشی را برای تجلیل از عوامل انتخاب بازیگران در فیلم‌ها که به نوعی سوزن را در انبار کاه می‌یابند تخصیص دهد تا از فعالان در این عرصه نیز به نحوی شایسته قدردانی شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …