بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران و رئیس شورای اسلامی شهر از منطقه 16

بازدیدمدیر کل میراث فرهنگی استان تهران و رئیس شورای اسلامی شهر از منطقه 16

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران به همراه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از منطقه 16 بازدیدکردند و مهمترین موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی در این منطقه از تهران را از نزدیک بررسی کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مسعود نصرتی در این  بازدید از نحوه ساخت و ساز در بافت فرسوده منطقه 16 و  همچنین از بیمارستان مفرح که در سال 1321 ساخته شده ،  بر حفظ سر درب این بیمارستان به عنوان تنها قسمت باقی مانده از بنای اصلی تاکید کرد.

وی  برگزاری بازدید های مشترک با مسئولان شورای اسلامی شهر را بسیار مفید و کارآمد عنوان کرد و افزود: شورای اسلامی شهر تهران به عنوان سیاستگذار شهرسازی شهر تهران، بایستی ضمن حفظ  بافت تاریخی و فرهنگی شهر ،اصول و نماد های  معماری ایرانی را در شهرسازی رعایت کند.

نصرتی در حاشیه این بازدید و در دیدار با خانواده   شهیدان علی اصغر خانی و رضا لشکری گفت:  ما تا قيامت مديون خون شهدا هستيم و خود را موظف مي‌دانيم به عنوان خادم اين عزيزان تا جايي كه در توان داريم به خانواده معظم و معزز شهدا  خدمت كنيم.

گفتی است در این بازدید مشترک  از آپارتمانهای مسکونی منطقه چهارصد دستگاه به عنوان اولین آپارتمان سازی های  شکل گرفته شهر تهران خانه احسان وصال ،حسینیه شهیدان دست دستواره، منطقه گلاب دره و ورزشگاه شهید مرغوبکار باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال  ایران  نیز  بازدید به عمل آوردند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …