مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی تهران برگزار شد حجت: وظیفه سازمان آبیاری ریشه درخت فرهنگ است

حجت: وظیفه سازمان آبیاری ریشه درخت فرهنگ است

معاون میراث فرهنگی و قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: وظیفه سازمان ما آبیاری ریشه درخت فرهنگ جامعه است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهدی حجت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر مجموعه ستاد مرکزی سازمان با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی و مدیران و معاونین سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، ضمن تبریک موفقت بزرگ تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در ژنو، افزود: با توجه به اینکه در هفته بسیج هستیم باید شرایط جدید را برای ادامه فعالیت های سازمان ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط نامطلوب گذشته سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: آنچه در حوزه میراث فرهنگی اتفاق افتاده شرایط خوب و قابل قبولی نبوده است، گزارش‌هایی که می شنویم راضی کننده نیست، موزه دوران اسلامی تعطیل شده، موزه ایران باستان فعال نیست، بناهای تاریخی از ثبت خارج شده و باغ موزه ها مورد بهره برداری غیر اصولی قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: صنایع دستی ما نتوانسته آنچنان که شایسته است در جهان معرفی و شناخته شود و گردشگری هم هیچ فایده ای نداشته فقط یک عده ای بنا بر آنچه می دانسته اند آمده اند و با حداقل امکانات از آنها پذیرایی شده است.

وی افزود: با وجود این منابع عظیم طبیعی و تاریخی که در کشور ما وجود دارد این شرایط قابل قبول نیست اما ما نمی توانیم با برگزاری 4 همایش و ثبت جهانی چند اثر این وضعیت سازمان را ساماندهی کنیم.

حجت اظهار داشت: باید فصل نوینی را آغاز کنیم چراکه وظیفه ما در سازمان میراث فرهنگی آبیاری ریشه درخت فرهنگ است، باید این مسئولیت خطیر را بفهمیم و برای انجام درست آن تلاش کنیم.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی را وظیفه ای در قبال گذشتگان و آیندگان دانست و ادامه داد: ما باید متوجه باشیم که نسبت به تمام کسانی که در عمق تاریخ هستند و همه افرادی که در آینده می آیند مسئول هستیم.

حجت با اشاره به وظایف اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اصلاح ساختار اساسی تشکیلات سازمان را امری مهم برشمرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی سازمان سرخوشی و فراهم کردن ساعت عشرت نیست، وظیفه ما حفاظت از تاریخ بی بدیل این کشور است.

معاون میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: همه باید دست در دست هم سپاه فرهنگی را بازسازی کنیم و به این باور برسیم که فصل قبل گذشته و فصل جدیدی برای سازمان میراث فرهنگی آغاز شده است.
قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: اگر جبهه فرهنگی ما تکمیل شود چه کسی جرات می کند که در حریم یک اثر تاریخی برج بسازد و یا اثری را از فهرست میراث ملی خارج کند.

معاون میراث فرهنگی کشور انتخاب رجبعلی خسروآبادی را به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، درست و شایسته ارزیابی کرد و افزود: وی یک مدیر فرهنگی لایق است، با توجه به اهمیت تهران به عنوان پایتخت حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی این استان مسئولیت سنگینی است که نیازمند عزم جدی و فعالیت شبانه روزی است.

وی در پایان از زحمات مسعود نصرتی مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان تهران تشکر کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …