انتقاد تند داريوش مهرجويي از آلودگي هوا/ همه دارند مي‌ميرند و مسئولان كاري نمي‌كنند

به گزارش ایرانگرد نیوز، داريوش مهرجويي در مراسم بزرگداشت خواهرش گفت: من واقعا غمگینم و اين سوال در ذهنم هست كه چه چیزی ژیلا را کشت. اين آلودگي هوا بود كه خواهرم را به كشتن داد. این آلودگی هوا، همه را می‌کشد. همه دوستان من سرطان گرفته‌اند. همين آلودگي هوا عزت‌الله انتظامی را راهي بیمارستان كرد. مردم ما از اين آلودگي در حال مردن هستند و معلوم نيست مسئول محیط زیست ما کجاست و چه کار می‌کند.
اين کارگردان پيشكسوت كه از مرگ خواهرش بسيار متالم بود از خشم زيادش درباره رسيدگي نكردن به مساله آلودگي هوا در كل كشور سخن گفت.

 
وي افزود: من بسیار خشمگین هستم. ما مي بينيم كه اهواز بدترین شهر جهان از لحاظ شاخص كيفيت هوا شده است، همه شما کامیونی را تجربه کرده‌اید که از کنارتان رد شده و کلی دود خارج کرده است.

 

 
مهرجویی خطاب به معصومه ابتكار بيان كرد: خانم مسئول محیط زیست چقدر حرف مي زنيد؟ فقط  حرف و حرف؟ ما یک تمدن 2500 ساله داشتیم و بزرگترین امپراتوری دنیا دست ما بود، چطور شده که اینگونه شدیم؟ خواهر من زنده و سرحال بود چرا بايد اينطور مي شد؟

 
اين كارگردان خطاب به قاليباف شهردار تهران نيز گفت: آقاي شهردار كاري بكن. همه دارند مي ميرند.

 
مینا مهرجویی دختر ژیلا مهرجویی كه در اين مراسم حضور داشت در سخناني گفت: از همه شما ممنونم که ما را در این روزها تنها نگذاشتيد.
دختر ژیلا مهرجویی افزود: مهم‌ترین چیزی که از مادرم یاد گرفتم این بود که مقابل هیچ یک از اتفاقات ناگوار حسرت نخورم، الان هم می‌دانم او شاد است. ما امروز پیش او بودیم، او شاد بود. جای خوبی خوابیده است. مادرم اکنون آرام است و از شما می‌خواهم که برایش شاد باشید.

 
ژيلا مهرجويي اواخر هفته گذشته به دليل افت فشار بعد از يك جراحي قلب در تهران درگذشت.

 
رخشان بني اعتماد از سينماگران حاضر در اين مراسم كه در دو فيلم گيلانه و خون بازي با ژيلا مهرجويي همكاري كرده است، در سخناني گفت: ژیلا مهرجويي فقط همکار من نبود بلكه ما دورانی را زیر یک سقف گذرانده‌ایم و چند سالی به همراه نوشین عاطفی در ساختمان قدیمی محله زرگنده با هم زندگی می‌کردیم. يادش به خير ما  آنجا را خانه آرزوها نام گذاشته بودیم. حيف كه خانه آرزوهاي ما و ايده هايي كه آن روزها در ذهن داشتيم به هم ريخت.

 

 
وي ادامه داد: ژیلا مهرجويي بانويي زحمتکش و پر از انرژی بود. او عين هيچ كسي جز خودش نبود و من رفتنش را باور نمي كنم.

 
بني اعتماد صحبت هايش را با اشاره به سختي هاي كه ژيلا مهرجويي در دوران جواني ديده بود به پايان رساند.
در این مراسم هنرمنداني چون رخشان بنی‌اعتماد، لیلا حاتمی، علی مصفا، فرشته طائرپور، محمود کلاری، کوهیار کلاری، نیکی کریمی، مسعود رایگان، پگاه آهنگرانی، گوهر خیراندیش، احمد امینی، همایون ارشادی، مهدی سلطانی، محمدمهدی عسگرپور، ابوالحسن داودی، نظام‌الدین کیایی، مانی حقیقی، ملک‌جهان خزاعی، جعفر پناهی، پرویز نوری، ناصر چشم‌آذر، امین حیایی، مهتاب کرامتی، مرجان شیرمحمدی، نگار آذربایجانی، غلامحسین نامی، رضا درمیشیان و… حضور داشتند.

 
ژيلا مهرجويي اواخر هفته گذشته به دليل افت فشار پس از يك جراحي قلب در تهران درگذشت.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …