برگزاری اولین نشست تخصصی صنوف مرتبط با صنعت گردشگری با معاون گردشگری کشور

ImageHandler.ashx

اولین نشست تخصصی صنوف و تشکل های گردشگری با مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عصر امروز برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در این نشست که با حضور اعضاء تمامی تشکل ها و صنوف مرتبط با صنعت گردشگری برگزار شد مهمترین مسائل مرتبط با صنعت گردشگری و نقش و جایگاه تشکل ها و صنوف در این صنعت بررسی شد.
رحمانی موحد معاون گردشگری کشور در این نشست با اشاره به نقش و اهمیت تشکل ها و صنوف مرتبط با صنعت گردشگری در رشد، توسعه و ارتقاء جایگاه این صنعت گفت: صنوف مرتبط با صنعت گردشگری صنوف اقتصادی و در عین حال فرهنگی هستند که این صنوف و تشکل ها می توانند به تقویت و توسعه صنعت گردشگری در کشور کمک کنند.
وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی و جایگاه آن در توسعه کشور افزود: باید در پیشبرد برنامه ریزی ها و اهداف از پیش تعیین شده برای دستیابی به ماموریت های سازمان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.
وی در تشریح برنامه ریزی ها برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری اضافه کرد: برای توسعه برنامه های خود در حوزه گردشگری سه مکانیزم مهم داریم که احیاء کانون هماهنگی ملی گردشگری به ریاست رئیس سازمان میراث فرهنگی، تشکیل کمیته ها و کارگروه های مصوب دولت و تشکیل شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع سدتی و گردشگری کشور به ریاست رئیس جمهور سه مکانیزم مهمی هستند که از آن ها برای توسعه صنعت گردشگری در کشور استفاده خواهیم کرد.
رحمانی موحد ادامه داد: از آنجائیکه این نشست اولین نشست تخصصی من با صنوف و تشکل های گردشگری است لذا در جلسه اول بیشتر به شناخت از یکدیگر خواهیم پرداخت و چهار چوب ها را مشخص ودر جلسات بعدی به تبیین مسائل مهم خواهیم پرداخت.
معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: هدایت، حمایت و نظارت سه اصل مهم در برنامه ریزی های معاونت گردشگری است که از آن ها به عنوان سرفصل های مهم در برنامه ریزی ها استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع در کشور که آثار و نتایج بسیار ارزشمندی را به دنبال دارد می تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور نقش بسیار مهمی را داشته باشد.
وی با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در کشور خاطر نشان کرد: گردشگری یک صنعت کارآمد است که در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد و می تواند در رفع بسیاری از مشکلات در جامعه از جمله مشکل بی کاری تاثیر گذار باشد.
در این نشست هم چنین اعضاء تشکل ها و صنوف مرتبط با صنعت گردشگری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و مقرر شد این نشست هر دوهفته یک بار برگزار شود.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …