آشتی تلویزیون با فیلم کوتاه/ “کلاکت” روی آنتن شبکه نمایش


پژمان لشگری‌پور تهیه‌کننده “کلاکت” با اعلام این خبر که تاکنون 110 قسمت از این مجموعه تلویزیونی از شبکه نمایش پخش شده است به خبرنگار مهر گفت: یک‌سال از طرح و ساخت برنامه “کلاکت” می گذرد و تا کنون 110 قسمت از این مجموعه روی آنتن رفته است. مهمترین ویژگی این برنامه توجه به فیلم‌های کوتاه با قومیت‌های مختلف است که در سه زمان مشخص پخش و روز بعد از آن هم در سه موقعیت زمانی تکرار می شود.


این تهیه‌کننده در پاسخ به این که فیلم های کوتاهی که روی آنتن می‌رود تا چه اندازه با مدیوم تلویزیون همخوانی دارد؟ عنوان کرد: مجموع فیلم‌های کوتاه که از رسانه ملی پخش می‌شود بر اساس موجودیت فیلم‌هایی است که در اختیار داریم و در عین حال در انتخاب آثار محدودیت‌های پخش را نیز در نظر می گیریم اما به هر ترتیب در طول یک سالی که از پخش این برنامه گذشته به درستی دریافته ام که تاثیر بسیاری در جهت تشویق کارگردان های جوان به خصوص فیلمسازان فیلم کوتاه در شهرستان‌ها داشته است.


لشگری‌پور افزود: نمایش این فیلم ها درتلویزیون از یک سو باعث شکوفا شدن استعدادها می‌شود و از سوی دیگر فرصتی برای شناخته شدن و ساخت فیلم های کوتاه در رسانه ملی فراهم می‌کند.


وی با اشاره به اینکه نمایش فیلم کوتاه در تلویزیون اتفاقی است که در همه دنیا رخ می‌دهد، بیان کرد: معتقد هستم نمایش ندادن فیلم کوتاه در تلویزیون غفلتی است که باید برطرف می‌شد و خوشبختانه تا آنجا که ممکن بود این بخش از سینمای ایران با محور قوم‌گرایی در تلویزیون جای خود را پیدا کرده است و به نوعی سعی کردم این غفلت را جبران کنم.


تهیه‌کننده مجموعه “کلاکت” در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه تلویزیونی فقط به پخش فیلم کوتاه اختصاص دارد یا تولید هم در دستور کارش است؟ گفت: در قراردادی که با تلویزیون بستیم تولید 750 دقیقه فیلم کوتاه را لحاظ کردیم اما به دلیل مشکلات مالی این اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل هنوز هیچ طرح و سیناپسی دریافت نکرده ایم چون فعالیت تولید به راه نیافتاده است.


لشگری‌پور در پایان صحبت های خود با اشاره به موضوع فیلم های کوتاه که از شبکه نمایش پخش می شود، گفت: تنوع در انتخاب فیلم‌ها از ویژگی‌های این برنامه تلویزیونی است به این ترتیب که بهترین فیلم‌های کوتاه از قومیت‌های مختلف را انتخاب می کنیم و روی آنتن می‌فرستیم اما من امیدوارم فضایی ایجاد شود تا نهادهای مختلف از این فرصت استفاده کنند و بهترین فیلم ها را برای نمایش از این برنامه در اختیار ما قرار دهند.


مجموعه “کلاکت” روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 22:40 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز بعد در سه نوبت ساعت 2:40، 10:40 و 14:40 است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …