پوسترهای جشنواره‌ فجر رونمایی شد

برای طراحی پوسترهای امسال در بخش ایده و فکر به سراغ دو نفر رفتیم که مجید برزگر پوسترهای بخش بین‌الملل را طراحی کرده است، همچنین پوستر بخش سینمای ایران (سودای سیمرغ) را مهدی سعیدی طراحی کرده است.

به گزارش ایرانگرد نیوز،‌ کمتر از دو ماه به برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر، 4 پوستر و سایت این رویداد سینمایی رونمایی شد و دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر این رویداد هنری را یک سرمایه ملی دانست و برخی سینماگران حاضر، سال تحویل سینمای ایران را تبریک گفتند.

در این مراسم که 17 آذر ماه در موسسه رسانه‌های تصویری با حضور جمعی از سینماگران و برگزارکنندگان دوره‌های قبل و مسئولان فعلی برگزار شد،محمد حیدری مدیر هنری جشنواره فیلم فجر در سخنانی گفت: امسال در بخش مدیریت هنری جشنواره برای تمام مراحل هنری اعم از پوستر، تبلیغات محیطی و آیین‌ها،‌ تم مشخصی را در نظر گرفتیم و بر آن اساس رنگ قالب پوسترها را فیروزه‌های، سورمه‌ای و بنفش انتخاب کردیم.

او با اشاره به اینکه این تم در تمام مراحل تبلیغی وهنری جشنواره حفظ شده است، افزود: برای طراحی پوسترهای امسال در بخش ایده و فکر به سراغ دو نفر رفتیم که مجید برزگر پوسترهای بخش بین‌الملل را طراحی کرده است، همچنین پوستر بخش سینمای ایران (سودای سیمرغ) را مهدی سعیدی طراحی کرده است.

در این مراسم چهار پوستر بزرگ آماده رونمایی بودند که هر کدام توسط دو نفر از سینماگران یا مسئولان برگزاری جشنواره رونمایی شد.

انسیه شاه‌حسینی و پوران درخشنده که اکبری صحت (مجری مراسم و مدیر روابط عمومی جشنواره فجر) از درخشنده به عنوان میلیارد سینمای ایران یاد کرد، پوستر بخش سینمای ایران را رونمایی کردند.

پوران درخشنده: مهم‌ترین دلیل بودن ما مردم هستند

پوران درخشنده پس از رونمایی از پوستر با بیان اینکه همه امیدواری‌ها و ان‌شاءالله‌ها که گفته می‌شود، برای این باشد که سینمای ایران به تعالی برسد،سخنانش را اینگونه ادامه داد: مهمترین دلیل بودن ما مردم هستند، مردمی که باید به آن‌ها فکر کرد، به آن‌ها اعتماد کرد و از زبان آن‌ها به مسائل نگاه کرد.

پوسترهای جشنواره‌ فجر رونمایی شد

کارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند » اضافه کرد: امیدوارم با حضور علیرضا شجاع نوری و بقیه دوستان اتفاق خوبی در جشنواره‌ی فجر بیافتد چرا که ما در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن داریم و اگر رئیس سازمان سینمایی و همکارانش به طور جدی به این مقوله توجه کنند از سال‌آینده فعالیت‌های جدی‌ای خواهیم داشت.

همچین انسیه شاه‌حسینی پس از رونمایی از پوستر بخش «سودای سیمرغ»، عید سینمای ایران را تبریک گفت.

در ادامه این مراسم رسول صدرعاملی و مسعود فراستی پوستر بخش بین‌الملل (جام جهان‌نما)، محمدرضا عباسیان و هومن بهمنش پوستر بخش نگاه نو، جمال امید و فیاض پوستر بخش سینمای سعادت را رونمایی کردند.

رضاداد: جشنواره‌ فیلم فجر یک سرمایه ملی است

علیرضا رضاداد هم با قدردانی از محمد حیدری یادآور شد: هفته گذشته که پوسترها آماده شدند، فکر کردیم بهترین شیوه رونمایی از این پوسترها و مواد تبلیغی، دعوت از کسانی است که در سال‌های گذشته به نحوی در برگزاری جشنواره فجر حضور داشتند و البته عذرخواهی می‌کنم که به دلیل محدودیت مکانی امکان دعوت از همه دوستان فراهم نشد.

دبیر سی‌و دومین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر با بیان اینکه جشنواره فجر یک سرمایه ملی است و همه، حافظ، نگهبان و پاسدار این سرمایه ملی هستیم، اظهار کرد: امیدوارم در سینمای کشور فضای آرامش، امید و دلبستگی تقویت شود و بتوانیم به تعالی سینما فکر کنیم.

داودنژاد: امیدوارم هر کسی پول،دلار و ملک دارد به سینما بیاید

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا داوودنژاد در سخنانی بیان کرد: امیدوارم سینمای ما امنیت پیدا کند و هر کسی پول،دلار یا ملک دارد به سینما بیاید و بگویند که می‌خواهند سالن بسازند یا فیلم تولید کنند.

کارگردان «کلاس هنرپیشگی» با ابراز امیدواری از اینکه وضعیت تولید در سینما حساب و کتابی پیدا کند و هر کسی که از خانه‌اش قهر کرد سراغ تهیه‌کنندگی و کارگردانی نرود، گفت: ان‌شاءالله فعالیت صنفی نظم پیدا کند تا تولید هم به سرو سامانی برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما یک بازار فیلم‌های ویدیویی داریم که قاچاقچی‌ها بر آن مسلط هستند. در این بخش 30، 40 مخاطب داریم که بیشتر از یک میلیون آن‌ها با آثار ما سرو کار ندارند، بقیه هم توسط شبکه‌های ماهواره‌ای به تاراج رفته‌اند ولی این‌ها باید به سمت ما برگردند.

علیرضا داوودنژاد با بیان اینکه که ان‌شاءلله جشنواره فجر به خوبی برگزار شود تا کسی بعد از پایان جشنواره فکر نکند این جشنواره هوای کسی را داشته است، اینگونه سخنانش را ادامه داد: خوب است این احساس برای علاقه‌مندان به سینما بوجود آید که جوایز جشنواره فجر به شایسته‌ها داده شده است و تا روزی که لیاقت‌ها و شایستگی‌ها جانشین وابستگی‌ها نشود و افراد به اتکای لیاقت‌هایشان به فرصتی دست پیدا نکنند، به جایی نخواهیم رسید.

پوسترهای جشنواره‌ فجر رونمایی شد

او اضافه کرد: آرزو می‌کنم یک ایران شاد،‌ آزاد و مستقل و ایرانی که در آن همه احساس احترام کنند، پیش روی ما باشد.

رسول صدرعاملی کارگردان سینما هم در سخنانی کوتاه بیان کرد: جشنواره فیلم فجر مهمترین اتفاق سینمای ماست ولی من می‌گویم که از 10، 15 سال قبل جشنواره فجر برای همه سینماگران دنیا و برای همه کسانی که سینمای ایران را رصد می‌کنند، مهم است.

فرخ‌نژاد: آرزو می‌کنم سینماگر امنیت داشته باشد / سینما را به چشم برانداز نگاه نکنیم

حمید فرخ‌نژاد هم در سخنانی با اشاره به اینکه جشنواره فجر برای سینمای ما حکم سال تحویل را دارد، گفت: رسم است در آغاز سال نو دعا می‌کنند، من هم برای سینما دعا می‌کنم. آرزو می‌کنم سینماگر امنیت داشته باشد و با جابجا شدن مدیران حالش بهتر شود نه اینکه مجوزش توقیف شود و نتواند مجوز بگیرد.

بهترین بازیگر نقش مرد سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به اینکه سینمای ما به لحاظ زیرساختی و سخت‌افزاری بسیار ضعیف است، بیان کرد: سینما از آن دست مقولاتی است که منتقد قدرتمند بی‌سواد زیاد دارد و امیدوارم از این پس فیلم‌هایی که مجوز دارند توسط یک نفر در یک شهرستان دیگر پایین آورده نشوند.

پوسترهای جشنواره‌ فجر رونمایی شد

این بازیگر سینما تأکید کرد: سینما را به چشم برانداز نگاه نکنیم چرا که بالاترین آمار کسب افتخار متعلق به سینماست، با سینما محترمانه‌تر برخورد کنیم چرا که کشورهای کوچک حوزه خیلج‌فارسی کورو کورور پول خرج می‌کنند تا وجاهت ما را داشته باشند؛ اما ما آنچه را کار دارم قدرش را نمی‌دانیم.

در این مراسم علاوه بر پوسترهای جشنواره، سایت سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز رونمایی شد و قرار است تا 10، 12 روز آینده بخش انگلیسی آن نیز رونمایی شود.

در این مراسم علاوه بر مسئولان جشنواره فجر، سینماگران از جمله علیرضا شجاع‌نوری، حسین زندباف، محمدحسین لطیفی، منوچهر شاهسواری، آتوسا قلم‌فرسایی، محمدرضا عرب، ابراهیم داروغه‌زاده، امیر سیدزاده،‌سیدضیاءالدین دری، داریوش فرهنگ، مینو فرشچی حضور داشتند.

حضور محمدرضا عباسیان دبیر پیشین جشنواره‌ی فیلم فجر نیز از نکات قابل توجه این نشست بود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …