حذف دلال ها از چرخه توسعه گردشگری سلامت

گردشگری )

حذف دلال ها از چرخه توسعه گردشگری سلامت

معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار حذف دلال ها از چرخه توسعه گردشگری سلامت شد و گفت: با تدوین یک نظام یک پارچه و جامع مدیریتی می توان فعالیت دلال ها در این حوزه را کاهش داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر محمد علی نجفی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح کلینیک فوق تخصصی بیمارستان چشم پزشکی نوردر جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد که باید از این ظرفیت ها با همکاری دستگاه های مختلف برای توسعه گردشگری سلامت استفاده کرد.
وی افزود: در حال حاضر یک کمیته به نام کمیته گردشگری سلامت فعالیت دارد که اگرچه اقدامات خوبی نیز انجام داده اما به نظر می رسد در این حوزه نیازمند تدوین نظام مدیریت یک پارچه و جامعی هستیم که بتواند با همکاری دستگاه های گوناگون زمینه های توسعه گردشگری سلامت را تقویت کند.
وی گفت: برای جذب گردشگران خارجی و از جمله گردشگران سلامت به کشور با مصوبه هیات دولت یک کمیته با عضویت چهار نهاد مهم از جمله وزارت اطلاعات تشکیل شده که این کمیته به بررسی جذب گردشگران خارجی خواهد پرداخت.
وی با شاره به رقابت کشورهای مختلف در حوزه جذب گردشگر سلامت با ایران ادامه داد: البته رقبای سرسختی داریم اما با توجه به ظرفیت ها، امکانات و استعدادهای فراوانی که در ایران شاهد هستیم می توان به توسعه گردشگری سلامت بیش از پیش امیدواربود.
نجفی به توسعه گردشگری زیارتی نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از گردشگران با هدف زیارت و نیز معالجه و درمان به ایران سفر می کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطر نشان کرد: در سال جاری یک میلیون 300 هزار گردشگر مذهبی و 80 هزار گردشگر سلامت وارد کشور شده اند.
وی خاطر نشان کرد: تا کنون برای بررسی تسهیل در ورود گردشگران خارجی به کشور سه – چهارجلسه با وزارت امور خارجه برگزار کرده ایم.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …