رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي: توسعه پژوهش بهترين راه احياي ظرفيت هاي گردشگري و صنايع دستي است

توسعه پژوهش بهترين راه احياي ظرفيت هاي گردشگري و صنايع دستي است

رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي توسعه پژوهش بهترين راه براي احياي ظرفيت هاي گردشگري و صنايع دستي استان عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی محمد اسماعيل سعيدي در مراسم افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، افزود: پژوهشگران مي توانند با نگاهي دوباره و دقيق تر به مزيت ها و توانمندي هاي داخلي راهكار و برنامه هايي براي احياي ظرفيت ها ارائه دهند.

سعيدي گردشگري و صنايع دستي را فرصت هايي قابل توجه براي تقويت اقتصاد كشور و رهايي از وابستگي به درآمدهاي نفتي خواند و گفت: مواهب طبيعي، ميراث فرهنگي و تاريخي و صنايع دستي سرمايه هاي قابل توجهي هستند كه با شناخت بيشتر و تقويت و سرمايه گذاري رويشان مي توانيم اقتصاد را نجات دهيم.

وي بهره مندي از اين توانمندي ها و فرصت هاي داخلي را راهي براي شكوفايي سريع اقتصاد خواند كه با تكيه بر آنها مي توان بحران ها و شرايط سخت را با موفقيت پشت سر گذاشت.

نماينده تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس سال گذشته را سال تجربه اقتصاد بدون نفت توصيف كرد و گفت: با اثرگذاري به نسبت كم تر درآمدهاي نفتي در اقتصاد كشور در سال گذشته اين احساس در مديران بيش از پيش تقويت شد كه اقتصاد كشور را مي توان بدون نفت هم پايه ريزي و اداره كرد.

سعيدي تصريح كرد: بدخواهان ايران و نظام جمهوري اسلامي پيش بيني مي كردند كه با تحريم ها و سختگيري ها انسجام كشور بهم بريزد اما مردم عليرغم اينكه سختي كشيده و مشكلات بسياري را متحمل شدند اما انسجام كشور را حفظ كرده و نشان دادند كه سختي ها را به شرط تدبير دولت و مديران تحمل مي كنند.

وي با تاكيد بر لزوم تكيه به گردشگري و صنايع دستي، يادآور شد: صنايع دستي بومي ما تنها جنبه هاي توليدي و درآمدي ندارند بلكه به نوعي هويت ما نيز به شمار مي روند.

اين نماينده مجلس با اشاره به جان گرفتن صنايع دستي در استان طي پنج سال اخير با تلاش هاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، خاطرنشان كرد: علاوه بر كارهاي خوب انجام گرفته باز جاي حمايت در اين حوزه به چشم مي خورد چرا كه صنايع دستي با زودبازده بودن مي تواند عاملي براي توجه به توسعه در بخش هاي ديگر شود.

سعيدي در پايان ضمن تقدير از ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي به دليل جدي گرفتن جايگاه پژوهش و رونق دادن به آن در اقدامات خود همچنين تصريح كرد: بايد با اختصاص بودجه هاي كلان تر و توجه ويژه تر كشوري به فضاهاي تاريخي بي نظير همچون بازار جهاني تبريز، راه را براي افزايش بيش از پيش گردشگران به استان باز كنيم.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …