مشاوراجرایی معاونت گردشگری خبرداد: شورای عالی گردشگری یک قدم تا احیاء

شورای عالی گردشگری یک قدم تا احیاء

مشاور اجرایی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از برنامه ریزی ها برای احیاء شورای عالی گردشگری و احیاء کانون ملی هماهنگی گردشگری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی باقر نعمتی صبح امروز دردومین نشست انجمن ها، اتحادیه ها و تشکل های تخصصی گردشگری که به میزبانی معاونت گردشگری و در ساختمان این معاونت برگزار شد گفت: تلاش های خوبی برای رونق گرفتن صنعت گردشگری در کشور در حال برنامه ریزی است که به عنوان مثال می توان به تلاش برای احیاء شورای عالی گردشگری و نیزکانون ملی هماهنگی گردشگری اشاره کرد.
وی افزود: ریاست شورای عالی گردشگری برعهده رئیس جمهور است و در صورت احیاء این شورا می توان به توسعه و رونق صنعت گردشگری بیش از پیش امیدوار بود.
نعمتی اضافه کرد: ضمن اینکه کانون ملی هماهنگی گردشگری نیز که برنامه ریزی ها برای احیاء آن آغاز شده است می تواند نقش تاثیرگذاری در بهبود وضعیت گردشگری و رونق این صنعت داشته باشد.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به نقش گردشگری و اهمیت آن در درآمدزایی، ایجاد اشتغال، ارزآوری و .. ادامه داد: به طور حتم توجه هرچه بیشتر به صنعت گردشگری می تواند باعث کاهش معضل بی کاری و افزایش درآمدهاشود.
مشاوراجرایی معاونت گردشگری در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: با توجه به اینکه به نوروز93 نزدیک می شویم از هم اکنون باید برنامه ریزی ها برای ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی آغاز شود.
این مقام مسئول ادامه داد: در نوروز 93 باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که به تدوین راهکارهای مناسب برای ارائه خدمات به گردشگران دست یابیم.
نعمتی خاطر نشان کرد: توسعه صنعت گردشگری با هماهنگی، همدلی و وحدت بین بخش خصوصی و دولتی محقق می شود و باید در این خصوص تلاش ها افزایش یابد.
در این نشست یک و نیم ساعته هم چنین تعدادی از فعالان حوزه گردشگری و مدیران و دبیران تشکل ها و اتحادیه های گردشگری به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
بیمه راهنمایان تور، واگذاری تصدی گری ها ی دولت به بخش خصوصی، حقوق و دستمزد راهنمایان، بررسی پیشنهاد قانون تاسیس سازمان نظام آموزش، مهارت و اشتغال جمهوری اسلامی ایران، بررسی بند 14 لایحه پیشنهادی بودجه 93 با موضوع دریافت پنج دردصد هزینه های اقامتی از سوی شهرداری ها و … از مهمترین موضوعاتی است که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …