ثبت نام کلاس های آموزش صنایع دستی در قزوین آغاز شد

ثبت نام کلاس های آموزش صنایع دستی در قزوین آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از آغاز ثبت نام کلاسهای آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی در دوره ی زمستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی افزود: در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی و نیز ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال و درآمد زایی، دوره های آموزشی صنایع دستی ترم زمستان در استان قزوین شروع شد.
قاسمی با تاکید بر نقش کلیدی آموزش در حفظ و نگهداری از فرهنگ جامعه افزود: امر آموزش یکی از ارکان مهم فرهنگی است که باید هدفمند، صحیح، برنامه ریزی شده و به صورت مستمر در جهت حفظ و ماندگاری میراث ارزشمند کشورمان اجرا شده و نسل به نسل منتقل شود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر آموزش صنایع دستی استان با تلاش و همکاری دو بخش خصوصی و دولتی در هر دوره با استقبال چشمگیری از سوی اقشار مختلف جامعه روبروبوده و جوانان و علاقمندان بسیاری در آغاز هر دوره جذب این مراکز می شوند .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به آغاز دوره جدید این کلاس ها در زمستان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با هدف حمایت و تشویق اقشار مختلف جامعه اعم از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز، کارکنان دولتی، فرهنگیان و اعضای محترم هیئت علمی، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و شرایط خاص و زنان سرپرست خانواده، دوره های آموزشی خود را با تخفیف ویژه برای این عزیزان در کلیه مرکز آموزشی سطح استان ارائه می کنند.

وی گفت: رشته های آموزشی این دوره شامل گلیم بافی، سفالگری، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، جواهر سازی، معرق چوب، گره چینی، منبت چوب، نقاشی روی شیشه، موزائیک کاشی، طراحی سنتی، نگارگری، تذهیب، چرم دوزی، رودوزیهای سنتی، سرمه دوزی، موج بافی، پن بافی، حصیربافی، قلمزنی، همجوشی شیشه، خوشنویسی(با قلم و تحریری) و گیپور بافی است که امیدواریم با توسعه فرهنگ آموزش بتوانیم گامی موثر در جهت حفظ و نگهداری صنایع دستی و هنرهای سنتی برداریم.
قاسمی یادآور شد: هنرآموختگان پس از گذراندن سه دوره آموزشی( مقدماتی، پیشرفته و به آموزی ) می توانند از مزایای بیمه، تسهیلات مشاغل خانگی، شرکت در نمایشگاه های مختلف، تدریس، دریافت جوار تاسیس، دریافت پروانه تولید، تاسیس شرکت تعاونی، انجام پروژه های پژوهش و… برخوردار شوند.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …