یک نماینده مجلس از کاهش ۱۶ درصدی بودجه فرهنگی در لایحه بودجه ۹۳ خبر داد

به گزارش ایرانگرد نیوز  حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی : درد فرهنگی در جامعه کم‌رنگ شده است.

 

وی با بیان اینکه توجه به همه مسائل اجتماعی و اقتصادی بدون در نظر گرفتن فرهنگ و فرهنگ سازی بی‌نتیجه خواهد بود، افزود: بهترین بستر برای کاهش بزه‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها تغییر فرهنگ در خانواده است و باید این امر را جدی گرفت.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جای هزینه‌های گزاف در نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید به سمت فرهنگ سازی در متن جامعه رفت تا ناهنجاری‌ها کاهش یابد، تصریح کرد: مسائل مالی و اقتصادی برای همگان دارای اهمیت است اما حل تمام مشکلات در کشور منوط به حل معضل فرهنگی و فرهنگ سازی است.

 

وی افزود: در شهرسازی امروز در کشور نه تنها معیارهای اسلامی و فرهنگ اسلامی رعایت nbso نمی‌شود بلکه شاهد هستیم که فرهنگ ملی و ایرانی نیز در ساخت منازل مسکونی مغفول مانده و این امر گوشه‌ای از مشکلات امروز فرهنگی کشور است که باید برای آن به دنبال راه‌حل باشیم.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمی‌توان کودکان را از بازی‌های کامپیوتری و دستیابی به فضای مجازی منع کرد، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با شیوه صحیح فرزندان را در استفاده از فضای مجازی هدایت کنیم تا از آسیب‌های اجتماعی دور شوند.

 

وی با اشاره به مشکل اعتبارات در حوزه تولید محتوا در درون فضای مجازی، خاطرنشان کرد: باید برای تولید محتوای فرهنگی مناسب مشکل اعتبارات این بخش حل شده و یا از این مقدار کنونی افزایش یابد.

 

این عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه فرهنگ و مخصوصاً فضای مجازی به یک دغدغه بزرگ برای مقام معظم رهبری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع به قدری است که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور را به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی منصوب کرده‌اند و این به معنای ورود تمام دستگاه‌های نظام جمهوی اسلامی برای ساماندهی این فضا است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …