مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد برپایی نمایشگاه «آثار نخستین جشنواره سفال» در لاله‌جین

برپایی نمایشگاه «آثار نخستین جشنواره سفال» در لاله‌جین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌‎دستی و گردشگری استان همدان از برپایی نمایشگاهی از آثار نخستین جشنواره سفال و سرامیک در لاله‌جین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان،علیرضا ایزدی افزود: معاونت فرهنگی ـ اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهار، با همکاری اداره میراث فرهنگی همدان اقدام به برپایی نمایشگاه آثار نخستین جشنواره سفال لاله‌جین کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سفال و سرامیک لاله‌جین از صنایع‌دستی فاخر استان همدان به شمار می‌رود و لاله‌جین مهد این صنایع‌دستی است، در این شهر اقدام به برپایی این نمایشگاه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان داشت: این نمایشگاه از 15 تا 17 دی ماه با ایجاد نمایشگاه آثار نخستین جشنواره سفال لاله‌جین به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف این نمایشگاه معرفی و شناسایی سفال لاله‌جین به ویژه آثار ارائه شده در جشنواره لاله‌جین است، افزود: بازدیدکنندگان و علاقمندان به این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 18 به این نمایشگاه واقع در جاده طاهرلو روبروی آتش‌نشانی مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه سفال و سرامیک لاله‌جین برای معرفی و ارائه در مناظر عمومی باید در نمایشگاه‌ها حضور یابند، بیان داشت: برپایی نمایشگاه‌ها هر چند در ابعاد کوچک، می‌تواند در معرفی و ارائه این صنایع‌دستی ارزشمند استان همدان نقش اساسی داشته باشد.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …