تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی سازمان/سیاست اصولی سازمان ارتباط با رسانه‌ها است

تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی سازمان/سیاست اصولی سازمان ارتباط با رسانه‌ها است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی این سازمان خبر داد و گفت: سیاست اصولی سازمان ارتباط با رسانه‌ها است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امین عارف‌نیا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان در جمع مدیران کل استان‌ها، رواط عمومی را ویترین و محل تبیین رویکردها و مسائل سازمان دانست و گفت: به منظور ایفای نقش موثر روابط عمومی در برقراری ارتباط با افکار عمومی و احیای جایگاه این مجموعه مدیران کل استان‌ها باید روابط عمومی را جدی بگیرند.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان ادامه داد: روابط عمومی در برخی استان‌ها از جایگاه خوبی برخوردار است و به همین نسبت عملکرد قابل قبولی نیز دارد اما این موضوع در چند استان به حالت نمایشی و نمادین درآمده است و روابط عمومی در این استان‌ها به امور جاری ادارات می‌پردازد.

عارف‌نیا تصریح کرد: اگر روابط عمومی استان‌ها آگاه باشند می‌توانند در معرفی، آموزش، اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی که همگی جزء وظایف این حوزه است، اقدامات راهبردی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط مستمر و مثبت با رسانه‌ها در استان‌ها، ادامه داد: سیاست اصولی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارتباط با رسانه‌ها است، باید با استفاده از این ظرفیت آخرین اطلاعات، اخبار و رخدادها را به اطلاع مردم برسانیم.

عارف‌نیا تاکید کرد: مستندسازی و آرشیو آنچه در استان‌ها رخ می‌دهد و سوابقی که از گذشته به جا مانده هم از دیگر وظایف روابط عمومی در استان‌هاست، براساس ضوابطی که به زودی از ستاد سازمان اعلام می‌شود باید آرشیو جامعی از آخرین اطلاعات سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان‌ها جمع‌آوری شود.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان گفت: با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی با تعداد قابل توجهی از رویدادهای فرهنگی در سال مواجه است، تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی در حال انجام است، این تقویم به زودی به استان‌ها ارسال می‌شود تا راهنمایی عملی برای انجام فعالیت‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث معرفی بناها، اماکن و موزه‌های استان‌ها باید از ابزارهای نوین تبلیغات استفاده شود، افزود: برای برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح داخلی و خارجی آیین‌نامه‌ای متحد و مشخص در دست تهیه است که به زودی تکمیل و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

عارف‌نیا در پایان از نشست‌های فصلی روابط عمومی‌های استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت یازدهم هر3 ماه یکبار گزارش‌های فصلی ارائه خواهد داد، این رویه در سازمان میراث فرهنگی و به تناسب آن در روابط عمومی نیز انجام می‌شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …