خبرنگاران میراث فرهنگی، سرگردان در جاده بم ـ کرمان

ایرانگرد نیوز ـ سالروز زلزله بم، مانند هرسال با حضور خبرنگاران در شهر تاریخی بم برگزار شد. در این میان اما گویا حضور خبرنگاران میراث فرهنگی تنها برای پوشش اخبار بوده و پس از پایان مراسم، فراموش شده‌اند. آن‏‏‏ها در مسیر بازگشت گرفتار خرابی ماشین شده و در حالی مهمانان سازمان میراث فرهنگی بودند که هیچ مسئولی از روابط عمومی همراه آن‏ها نبوده است.

 

 

پس از پایان مراسم سالروز زلزله بم، در حالی مدیران سازمان میراث فرهنگی با ماشین‏های در اختیار راهی کرمان شدند تا با پرواز به تهران بازگردند که روابط عمومی این سازمان مهمانان اصلی خود یعنی خبرنگاران را با تاکسی راهی کرمان کرد. این درحالی است که جاده بم ـ کرمان یکی از جاده های حادثه خیز کشور بوده و هر سال تلفات زیادی به همراه دارد.

 

به گفته خبرنگارانی که در این سفر مهمان سازمان میراث فرهنگی بودند، یکی از تاکسی‏ها در میانه راه، وسط بیابان‏های کرمان خراب و همین موضوع باعث توقف دو تاکسی دیگر شد. تلاش‏ها برای راه‏اندازی ماشین خراب نتیجه نداد و پس از ساعتی تاکسی به سمت کرمان بوکسل شد. این درحالی است که هیچ یک از مسئولان روابط عمومی همراه خبرنگاران نبودند.

 

همچنین خبرنگاران این موضوع را به صوت تلفنی با مدیر روابط عمومی سازمان در میان گذاشتند که جواب قانع کننده ای نشنیده اند و گفتگوی آن ها تنها به این جمله «اتفاقی است که افتاده» ختم شده است.

 

در نهایت، در 20 کیلومتری کرمان، مسئولان روابط عمومی با گرفتن یک ماشین دیگر منتظر تاکسی خراب بوده و خبرنگاران با جابجا شدن در ماشین جدید به کرمان رسیدند.

 

مسئولان سازمان میراث فرهنگی باید بدانند که خبرنگاران مهمانان اصلی همه برنامه های آن ها هستند و جان این مهمانان بسیار ارزشمند است. رها کردن آن ها در بیابان های کرمان اقدامی نسنجیده و به دور از انصاف است.

 

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …