پاسخ مدیر اکسپو عکس تهران به نقدها/ از سال آینده آثار را خودمان چاپ می‌کنیم

به گزارش ایرانگرد نیوز علی جمشیدی،‌ مدیرگالری شمس و دبیر اکسپو عکس تهران در مورد این اکسپو توضیح داد: امروز دوشنبه نهم دیماه روز آخر اکسپو عکس تهران برگزار می‌شود و ما در خانه هنرمندان برای دومین سال پیایی این اکسپو را به پایان می‌رسانیم.

 

وی افزود:‌ ما طی این 2 سال و برگزاری دو اکسپو عکس، به مطالعه در مورد مشکلات جشنواره پرداختیم تا بتوانیم با رفع آنها به برگزاری اکسپویی قوی و درخور هنرمندان ایرانی کمک کنیم و گام‌های بعدی این اکسپو را قوی‌تر برداریم.

 

مدیر نگارخانه شمس با گلایه از پایین بودن کیفیت چاپ عکس‌هایی که عکاسان برای دبیرخانه اکسپو می‌فرستند، بیان کرد: یکی از اشکال‌های بزرگ اکسپو، پایین بودن کیفیت عکس‌ها بود که عکاسان اقدام به چاپ عکس‌ها با کیفیت بالا نکرده‌اند. به همین دلیل بر آن شدیم که عکس‌ها را از عکاسان گرفته و خودمان آنها را چاپ کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی آثار سایزهای متفاوت داشت که در چیدمان و شکل اکسپو اشکال وارد می‌کرد به همین دلیل بر آن شدیم که از سال آینده خودمان عکس‌ها را چاپ کنیم.

 

جمشیدی ضمن خودداری از ارائه آمار فروش اکسپو در مورد برخی انتقاداتی که به اکسپو وارد شده از جمله چگونگی چیدمان آثار در خانه هنرمندان گفت: ما یک سری محدودیت جا در خانه هنرمندان داشتیم که باعث شد برخی اتفاقات در چیدمان نمایشگاه بیفتد.

 

آرمان استپانیان، هنرمند عکاس چند روز پیش طی یک مصاحبه تند بر علیه اکسپو عکس از حضورش در این اکسپو اظهار ندامت کرده بود و گفته بود که دیگر هرگز با این اکسپو و این گالری همکاری نمی‌کند. وی دلیل این تصمیم خود را چیدمان بد، بی‌تفاوتی به کیفیت عکس‌ها و این‌کاره نبودن مدیران اکسپو ذکر کرده بود که جمشیدی در پاسخ به این انتقادات گفت: هرکسی می‌تواند نظر خودش را داشته باشد.

 

اکسپوی عکس تهران 92 توسط نگارخانه شمس و با همکاری خانه هنرمندان ایران 29 آذر تا 9 دی 1392 در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …