تشکل ها، فرزندان واقعی سازمان میراث فرهنگی هستند

تشکل ها، فرزندان واقعی سازمان میراث فرهنگی هستند

قائم مقام رئیس و معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تشکل های مردم نهاد فرزندان واقعی سازمان میراث فرهنگی هستند و فعالیت این تشکل ها از بسیاری جهات برای سازمان میراث فرهنگی دارای اهمیت است.

به گزارش مرکز رواط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهدی حجت، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی سازمان میراث فرهنگی با سازمان های فعال در حوزه های سه گانه که در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان برگزار شد با اشاره به اهمیت و نقش تشکل های مردم نهاد و NGO ها در پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های سازمان میراث فرهنگی افزود: تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران مانند خورشیدی درخشان بر تارک جهانیان می درخشدو این تاریخ و تمدن کهن باید به طور شایسته به جهانیان معرفی شود.

وی با بیان اینکه باید تشکل های مردم نهاد بیش از پیش تقویت شوند ادامه داد: NGO ها به عنوان بازوی کمکی سازمان میراث فرهنگی نقش بسیار مهمی در پیشبرد برنامه های این سازمان دارند و این تشکل ها به عنوان گوش و چشم سازمان میراث فرهنگی می توانند در برنامه یزی های انجام شده به سازمان کمک کنند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست افزود: حضور تعداد زیادی از علاقه مندان و دلسوزان میراث فرهنگی در این نشست برای ما باعث دلگرمی است و مطمئنا هرچه ارتباط میراث فرهنگی با تشکل های مردم نهاد بیشتر باشد موفقیت ها در حوزه های سه گانه این سازمان نیز بیشتر خواهد بود.

معان میراث فرهنگی کشور در ادامه صحبت های خود به سابقه درخشان تاریخ و تمدن ایران زمین گفت: آنچه که امروز از آن رنج می بریم این است که چهره واقعی ایران و تمدن کهن و بسیار ارزشمند آن به نحو شایسته به دنیا معرفی نشده است درحالی که معتقد هستم اگر چهره حقیقی ایران و تاریخ بی نظیر آن به جهانیان معرفی شود همه با دیده تحسین و خیره کننده به ایران نگاه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید تاریخ و تمدن ایران زمین به شکل مناسبی به دنیا معرفی شود افزود: آنچه که امروز شاهد آن هتسیم شایسته ایران بزرگ نیست و تاریخ و تمدن ایران زمین آن طور که باید و شاید به جهانیان به طرز شایسته معرفی نشده است.

حجت در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به جاذبه های فراوان گردشگری در ایران و وجود هزاران بنا، محوطه و اثر فرهنگی – تاریخی در کشور خاطر نشان کرد: اگر فردی 70 سال از عمر خود را در ایران در سفر به نقاط مختلف و بازدید از آثار فرهنگی – تاریخی بپردازد و هر روز یک اثر را از نزدیک ببیند عمر او تمام خواهد شد اما بازدید ازآثار فرهنگی – تاریخی به پایان نخواهد رسید.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: باید دلبستگی های مردم را به میراث فرهنگی و داشته های فرهنگی – تاریخی افزایش داد چرا که اگر این اتفاق بیفتد حتی می توان مانع مهاجرت برخی از افراد خصوصا جوانان به کشورهای دیگر شد.

حجت در ادامه صحبت های خود به موضوع اهمیت، نقش و جایگاه تشکلهای مردم نهاد و NGOها اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی کامل برای هرنوع همکاری با تشکل های مردم نهاد را دارد .

وی گفت: تشکل های مردم نهاد گوش و چشم سازمان میراث فرهنگی هستند که البته این باید ارتقاء یابد و دست و بازوی کمکی ما باشند تا بتوان با کمک آن ها بسیاری از مسائل را حل کرد.

حجت ادامه داد: فعالیت تشکل های مردم نهاد، عاشقانه و از روی علاقه است و به طور حتم فعالیت این افراد می تواند به ارتقاء جایگاه میراث فرهنگی در کشور کمک کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …