برای بازگرداندن رونق اجتماعی و فرهنگی؛ فرهیختگان، ساکن خانه‌های بافت تاریخی یزد می‌شوند

فرهیختگان، ساکن خانه‌های بافت تاریخی یزد می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از اجرای طرح خانه‌های فاخر در این استان خبر داد و گفت: اساتید دانشگاه و فرهیختگان در بافت تاریخی یزد ساکن می‌شوند.

محمدمهدی شرافت گفت: بازگرداندن افراد فرهیخته و اساتید دانشگاه به بافت تاریخی یزد بی‌تردید در رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این محوطه تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس طرحی که اداره کل میراث فرهنگی یزد درصدد اجرای آن است اساتید دانشگاه، فرهیختگان علاقه‌مند و در آینده نزدیک برخی مقامات مسئول شهر یزد در بافت تاریخی این شهر ساکن خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد تصریح کرد: این برنامه در قالب طرح خانه‌های فاخر برای افرادی که به ارزش‌ها و ظرفیت‌های بافت تاریخی واقف هستند اجرا می‌شود.

شرافت گفت: با توجه به شرایط اجتماعی افرادی که در بافت تاریخی یزد ساکن خواهند شد، باید خدمات ویژه شهری و تسهیلات خاصی در اختیارشان قرار گیرد تا رغبت بیشتری به حضور در این منطقه داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به اینکه افراد گزینش شده و اساتید معماری و فرهیختگان در خانه های بافت تاریخی سکن خواهند شد، ادامه داد: میراث فرهنگی یزد به صورت جدی پیگیر اجرای طرح خانه‌های فاخر است و تسهیلات ویژه‌ای در اختیار ساکنین قرار خواهد گرفت.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …