لابی “مردان دره گرگ” قوی‌تر بود/ بلاتکلیفی “مسیح کردستان”


جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که ساخته شدن سریال “مسیح کردستان” مشخص نیست، تصریح کرد: هرچند مدتی پیش خبر ساخت سریالی با نام “مسیح کردستان” را که داستان زندگی شهید محمد بروجردی روایت می‌کند، به رسانه‌ها دادیم اما بعد از مدتی جمال شورجه و برخی از دوستان وی اعلام کردند که به زودی قرار است سریالی با نام “مردان دره گرگ” و با همان مضمون را بسازند.


وی توضیح داد: حسین تراب‌نژاد در مرحله تکمیل فیلمنامه سریال “مسیح کردستان” بود که تصمیم گرفتیم تولید آن را به تعویق اندازیم. این طور که مشخص است، لابی‌های جمال شورجه خیلی قوی‌تر بوده که توانسته شرایط برای تولید “مردان دره گرگ” را فراهم کند، این در حالی است که ما از سال 89 به دنبال نگارش و ایجاد شرایط برای ساخت این سریال بودیم.


تهیه‌کننده سریال “شوق پرواز” با اشاره به اینکه بسیج سازمان صدا و سیما قول همکاری برای ساخت این سریال را به ما داده بود، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود ساخت این سریال هنوز مشخص نیست.



سریال “مسیح کردستان” در سه مقطع از زندگی شهید بروجردی ساخته خواهد شد. این سریال از دوران کودکی این شهید آغاز شده و به چهار و پنج سالگی او در دهه 30 می پردازد. بعد از آن به انقلاب و سال های 50 تا 57 می پردازد. فصل سوم نیز مختص سال 58 تا زمان شهادت شهید بروجردی است.


مجموعه تلویزیونی “مردان دره گرگ” به کارگردانی جمال شورجه، به عنوان یکی از مجموعه‌های الف ویژه سیما، برای شبکه یک سیما و در 26 قسمت 45 دقیقه ساخته خواهد شد. این سریال سال 93 مقابل دوربین می‌رود.


شهید محمد بروجردی در سال 1333 در روستای کوچکی به نام “دره گرگ” از توابع شهرستان بروجرد به دنیا آمد. او روز اول خرداد ماه سال 1362 به قصد انتخاب محلی مناسب برای استقرار “تیپ ویژه شهدا” بر اثر یک انفجار به شهادت رسید. او فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء بود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …