تکمیل و بازگشایی هرچه سریع تر موزه دوران اسلامی

 

تکمیل و بازگشایی هرچه سریع تر موزه دوران اسلامی

قائم مقام رئیس و معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز با حضور در موزه ملی ایران از بخش های مختلف این موزه بازدید کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر مهدی حجت پیش از ظهر امروز با حضور در موزه ملی ایران ضمن دیدار با رئیس، معاونین، کارشناسان و کارکنان موزه ملی ایران از بخش های مختلف این موزه بازدید کرد.
وی در بازدید از بخش دوران اسلامی و بخش ایران باستان از نزدیک در جریان آخرین فعالیت ها و اقدامات برای بازگشایی مجدد موزه دوران اسلامی قرارگرفت و دستورات لازم را برای تکمیل و بازگشایی موزه دوران اسلامی صادر کرد.
وی سپس به بخش موزه ایران باستان رفت و در گفت وگو با کارشناسان این بخش از موزه ملی ایران در جریان آخرین وضعیت بخش ایران باستان در موزه ملی ایران قرار گرفت.
در این دیدار که مهناز عبد الله خان گرجی رئیس موزه ملی ایران نیز حضور داشت دکتر حجت با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه موزه ملی ایران برحمایت های معاونت میراث فرهنگی از موزه ملی ایران تاکید و قول پیگیری و مساعدت برای بازگشایی و تکمیل موزه دوران اسلامی را داد.
قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه این دیدار و در گفت وگو با کارکنان و کارشناسان موزه ملی ایران بر ضرورت تلاش همه جانبه برای آشناسازی گردشگران داخلی و خارجی با فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران زمین تاکید کرد.
وی با بیان اینکه نقش کارکنان و کارشناسان موزه در معرفی هویت تاریخی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست از کارکنان و کارشناسان موزه خواست تا با عشق و علاقه و به امید شناسایی و معرفی گنیجنه ارزشمند تاریخی و تمدنی ایران زمین فعالیت و تلاش کنند.
معاون میراث فرهنگی کشور در این بازدید اظهار امیدواری کرد: بخش دوران اسلامی موزه ملی ایران هرچه زودتر تکمیل و بازگشایی شود و در این خصوص بر حمایت های این معاونت تاکید کرد.
رئیس موزه ملی ایران نیز در این دیدار توضیحاتی را در خصوص آخرین وضعیت اشیاء و آثار موجود در موزه ملی و نیز مراحل بازسازی، تکمیل و بازگشایی بخش دوران اسلامی به قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ارائه کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …