حضور نجفی فرصتی استثنایی برای سازمان میراث فرهنگی است

حضور نجفی فرصتی استثنایی برای سازمان میراث فرهنگی است

رئیس سازمان صدا و سیما،حضور دکتر نجفی در سازمان میراث فرهنگی را فرصتی استثنایی برای این سازمان دانست و تصریح کرد: روحیه تعامل و همکاری که در این سازمان به وجود آمده منشا اقدامات موثر در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در نشست مشترک روسای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که با حضور معاونان ارشد دو سازمان در ساختمان اصلی صدا و سیما برگزار شد، عزت‌الله ضرغامی سازمان میراث فرهنگی را عهده‌دار مسئولیت مهمی در حوزه فرهنگی دانست و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به لحاظ فرهنگی، هویتی و اقتصادی ماموریت سنگینی بر عهده دارد.

رئیس سازمان صدا و سیما، گردشگری را در رابطه با توسعه اقتصاد درون‌زا و مقاومتی موثر دانست و افزود: مسئله گردشگری به عنوان یک محور مهم از منظر فرهنگی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و سازمان صداو سیما این آمادگی را دارد که در بسط و توسعه بخش گردشگری همراه سازمان میراث فرهنگی گام‌های اساسی و عملی بردارد.

ضرغامی تصریح کرد: با توجه به مسئولیت سنگین سازمان میراث فرهنگی، حضور مدیری باتجربه که خلاقیت و نوآوری را در فعالیت‌های خود نادیده نمی‌گیرد این امیدواری را به وجود آورده است که به زودی شاهد تحولات مثبت در این سازمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای اقدامات موثر و پیشبرد اهداف سازمان صدا و سیما همراه سازمان میراث فرهنگی خواهد بود، ادامه داد: برگزاری نشست‌های دو جانبه برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف و اجرای پروژه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: اهمیت و اولویت فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی برای ما روشن است و انجام اقدامات موثر تنها نیازمند هماهنگی و کمک متقابل دو دستگاه است.
وی گفت: اهمیت و اولویت فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی برای ما روشن است و انجام اقدامات موثر تنها نیازمند هماهنگی و کمک متقابل دو دستگاه است.
ضرغامی گفت: وجود اختلاف‌نظر بین دو سازمان در خصوص لزوم توجه به سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امر بعیدی است چراکه هر سه حوزه به طور مستقیم به منافع و منابع ملی و توسعه پایدار مرتبط است.

وی در ادامه به ارتباط معاونت‌های سازمان صدا و سیما به بخش‌های تخصصی سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد و افزود: بحث‌های تخصصی در خصوص چگونگی روند همکاری دو سازمان برای پیشبرد اهداف باید در جلسه‌های معاون‌های دو سازمان مطرح و پس از تایید و اظهارنظر دو مقام عالی سازمان میراث فرهنگی و سازمان صداو سیما به مرحله اجرا برسد.

رئیس سازمان صداو سیما مسئولیت‌های این سازمان را گسترده و متنوع دانست و اظهار داشت: سازمان صداو سیما براساس اولویت‌ها به طورنسبی به محورهای مختلف می‌پردازد، سازمان‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند به طور مستقیم وارد صحنه شوند و از قابلیت‌های رسانه ملی استفاده کنند.

رئیس سازمان صداوسیما شناسایی ظرفیت‌های رسانه ملی را امری لازم ارزیابی کرد و گفت: در سال‌های اخیر برنامه‌های تاثیرگذاری در این بخش تولید شده است که باید مورد بازبینی قرار گیرد تا به این ترتیب در روند ساخت برنامه های جدید دچار تکرار نشویم.

همچنین در این نشست معاونین سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با زمینه‌های همکاری با سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با معاون رئیس جمهور مطرح کردند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …