افزایش جذب گردشگر زمستانی، مهمترین هدف جشنواره شهر برفی است

افزایش جذب گردشگر زمستانی، مهمترین هدف جشنواره شهر برفی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آغاز فراخوان هفتمین جشنواره شهر برفی کشور با عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی سال 1392» گفت: این جشنواره از هشتم تا دهم بهمن ماه سال جاری و با همکاری دستگاه های اجرایی، در منطقه نمونه گردشگری چغاخور شهرستان بروجن برگزار می شود.
مژگان ریاحی،هدف ازبرگزاری این برف آورد را زمینه سازی برای طراحی و اجرای برف آورد سالانه به صورت بین المللی، ایجاد نگرش ویژه به جاذبه های استان به عنوان مقصد گردشگری زمستانی کشور و جذب گردشگر زمستانی دانست و یادآور شد: ایجاد رقابت سالم و روحیه همکاری بین جوانان و علاقمندان، و معرفی صنایع دستی استان در قالب نمایشگاه های مرتبط از اولویت های برگزاری هفتمین برف آورد سالانه شهر برفی است.
وی افزود: فراخوان شرکت در این جشنواره تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 26 دی ماه ادامه دارد.
ریاحی، افزود: علاقمندان جهت ثبت نام الکترونیکی جشنواره، به نشانی اینترنتی snowcity.miraschb.ir مراجعه کنند.
وی افزود: دبیرخانه غیرالکترونیک این جشنواره نیز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، به نشانی شهرکرد ـ انتهای بلوار فارابی مستقر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: افراد هر گروه شرکت کننده حداقل 3 و حداکثر 5 نفر می باشد و تعداد نفرات گروه، تأثیری بر داوری آثار ندارد.
ریاحی، نوآوری ( گنج افزایی )، زیباشناسی ( استتیک )، موضوعیت ( تطبیفق با افق درخواستی ) و تکنولوژی ساخت ( روش هوشمندانه ) را نیز از محورهای داوری این جشنواره برشمرد.
وی گفت: در پایان هفتمین جشنواره و برف آورد سالانه شهر برفی، از 5 گروه برتر با اهدای تندیس شهر برفی و جایزه نقدی تقدیر می شود.
وی گفت: اشاره به فرهنگ اسلامی ایرانی با نگاه نو به ارزش‌های انسانی و زیبایی معنوی، یادآوری خاطرات قومی و بومی، ادبیات غنی، ضرب‌المثل‌ها، آداب و رسوم و استفاده از نشانه‌های تصویری اقوام ایرانی در خرده‌فرهنگ‌ها از دیگر محورهای این جشنواره است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری افزود: برگزاری این جشنواره می تواند به افزایش جذب گردشگر زمستانی به این استان کمک کند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …