توضیح یک مقام وزارت ارشاد درباره تعطیلی و بازگشایی نمایشگاهی با محور فروغ فرخزاد

به گزارش ایرانگرد نیوز، چندی پیش برخی هنرمندان نقاش در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی از اینکه نمایشگاه آثار هنرمندان با موضوع فروغ فرخزاد در گالری ویستا تعطیل شده است، خبر دادند اما روز گذشته روابط عمومی گالری تازه‌تاسیس ویستا خبری مبنی بر اینکه نمایشگاه بازگشایی شده است برای رسانه‌ها ارسال کرد.

 

در این خبر آمده بود: آثاری از آزاده اخـلاقـی، سمیرا اسکندرفر، مارال اصفهـانی، فرشاد آل‌خمیس، صالح تسبیحی، حسـین تمجید، مریـم جـهـانـی، فرزانه حسیـنی، مـحبـوبه حسـیـنی، ابـراهیـم حقیـقـی، مـحمـد حـمـزه، زرتشت رحیمی، امیر سقراطی، شیوا سنجری، بهــزاد شیشه‌گـران، قـبــاد شـیــــوا، شاهد صـفـاری، محمدمهدی طباطبایی، کیانوش غریب‌پور، محـمـــــد فـدایی، آناهـیتا سپیده‌ مهرگان، کیان وطن، مرتضی یزدانی، آناهیتا قاسمخانی، کوروش قاضی‌مراد و معصـومه مظفـری در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

 

در مورد باز و بسته شدن این نمایشگاه که نام اولیه آن فروغ فرخزاد بود، مدیر گالری ویستا توضیحاتی نمی‌دهد و تنها به این بسنده می‌کند که نام نمایشگاه تغییر پیدا کرده و با نام جدید “از اهالی امروز” بازگشایی شده است.

 

پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد بسته شدن این نمایشگاه توضیحی نداد ولی گفت که گالری ویستا که قرار بود با نمایشگاه “از اهالی امروز” روز 20 دی ماه آغاز به کار کند به دلایل مشکلات فنی با دو روز تاخیر یکشنبه 22 دی ماه آغاز به کار کرد.

 

وی به این دو سوال که چه کسی نمایشگاه را بست و دلیل تغییر نام این نمایشگاه چه بود، پاسخی نداد.

 

اما علی تن، مدیر امور نگارخانه‌های دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار مهر بسته شدن این نمایشگاه را توسط نیروی انتظامی دانست و گفت: گویا جریان اینگونه بوده که نیروی انتظامی بنا به دلایلی به گالری پیشنهاد داده بود که این نمایشگاه در تاریخ مقرر برای افتتاحیه بسته باشد ولی تخلفی گزارش نکرده‌اند.

 

وی افزود: اصولا پلیس کاری به نمایشگاه‌های تجسمی ندارد مگر در موارد خاص که آنها به ما مراجعه و امور را از طریق وزارت ارشاد پیگیری می‌کنند.

 

این هنرمند خوشنویس در مورد گلایه برخی هنرمندان از اینکه آثارشان از دیوار پایین آمده است، گفت: از میان آثاری که برای تائید به ما داده شد هیچ اثری را رد نکردیم مگر اینکه قبل از دیدن آثار توسط ما و یا بعد از بردن آنها به گالری اتفاقی در مورد این آثاری که شما می‌گویید افتاده باشد.

 

در این نمایشگاه که آرش تنهایی نمایشگاه‌گردان آن است، آثاری با مدیوم‌های نقاشی، عکس، نقاشی خط و مجسمه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت که بخش عمده آثار این نمایشگاه را نقاشی تشکیل می‌داد و در بیشتر این آثار هنرمندان به اتکاء به شعر فروغ فرخزاد اثر خود را خلق کرده بودند.

 

بخش عمده نقاشی‌های این مجموعه پرتره‌هایی از فروغ فرخزاد بود. همچنین در این نمایشگاه دو حجم براساس سطری از شعر فروغ” به ایوان می‌روم و انگشت‌های کشیده‌ام را بر پوست شب می‌کشم” و “دست‌هایم را در باغچه می‌کارم، می‌دانم سبز خواهد شد” خلق شده بودند. بخش عمده آثار به مناسبت برپایی این نمایشگاه خلق شده‌اند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …