برای نخستین بار توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شد: بیمه آتش‌سوزی کاخ گلستان و موزه ملی ایران

بیمه آتش‌سوزی کاخ گلستان و موزه ملی ایران

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بیمه آتش‌سوزی کاخ گلستان و موزه ملی ایران برای نخستین بار توسط این سازمان خبر داد.

سمیع‌الله حسینی مکارم  گفت: با توجه به ظرفیت و تکلیف قانونی برای بیمه کردن اماکن و دارایی‌های سازمان، برای اولین بار نسبت به بیمه آتش سوزی ساختمان های کاخ گلستان، موزه ملی ایران، موزه ایران باستان، ساختمان ستاد مرکزی و تاسیسات کاخ گلستان و موزه ملی ایران اقدام شد.

معاون توسعه مدیریت ادامه داد: به دلیل بالا بودن حجم تعهدات در این اماکن، کنسرسیومی متشکل از بیمه مرکزی، شرکت‌های ایرانیان، پاسارگاد، پارسیان، البرز، سینا، اتکایی امین، ملت و معلم با تایید بیمه مرکزی عهده دار این بیمه شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیمه بناها و موزه‌های کشور یکی از الزامات قانونی است، یادآور شد: با توجه به وظیفه اصلی سازمان که عهده دار حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و تاریخی کشور است، بیمه این اماکن در دستور کار معاونت توسعه مدیریت قرار گرفت.

حسینی مکارم همچنین بیمه بناها و اماکن تاریخی را به لحاظ قانونی دارای شکل متفاوت و خاصی دانست و افزود: این مواریث دارای هزینه فرهنگی هستند و نمی توان رقم مشخصی برای آنها درنظر گرفت، حفاظت از این مواریث هم ظرافت‌های خاصی دارد که نیازمند کار تخصصی و حرفه‌ای است.

معاون توسعه مدیریت اظهار داشت: برای انجام این ماموریت سنگین، 3 ماه فعالیت گسترده کارشناسی و تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان فنی انجام شد و در نهایت کارشناسان زبده بیمه مرکزی برای جمع‌بندی و تصمیم‌گیری مناسب وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: بیمه آتش سوزی ساختمان های کاخ گلستان، موزه ملی ایران، موزه ایران باستان، ساختمان ستاد مرکزی و تاسیسات کاخ گلستان و موزه ملی ایران برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …