حجت: میراث فرهنگی‌ مرغداری نیست

ImageHandler.ashx

مهدی حجت گفت: من غلام میراث فرهنگی هستم، اما با شوک جدیدی که به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وارد شده است، نمی‌دانم امکان انجام کاری وجود دارد تا در این سازمان بمانم.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: فکر می‌کنم با اتفاقی که در این سازمان رخ داد و تغییر و تحولات بدون حساب و کتابی که انجام شد، کارمندان سازمان میراث فرهنگی دیگر احساس استقرار نمی‌کنند و این احساس را دارند که ممکن است در شش‌ماه آینده نیز دوباره با چنین تغییر و تحولاتی روبه‌رو شوند.

او با بیان این‌که این سازمان، یک دستگاه فرهنگی است نه مرغداری، اظهار کرد: نوع رابطه‌ای که اکنون با این دستگاه فرهنگی برقرار شده، قدری متفاوت است.

معاون میراث فرهنگی بیان کرد: در چنین سازمانی وقتی می‌خواهند کسی را تغییر دهند، باید به کارمندان آن سازمان اطلاع و با توجیه کردن آن‌ها و بیان شرایط جدید، توضیح دهند که یک تغییر ناگزیر رخ داده است، نه این‌که در مدت یک ساعت، یکی برود و دیگری بیاید. این کار درستی نیست و من نسبت به نحوه‌ی این کار اعتراض دارم.

وی با تأکید بر این‌که من با رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – مسعود سلطانی‌فر – دوستی دیرینه‌ای دارم، گفت: تکلیف من در وضعیت کنونی این بود که دست رییس جدید سازمان را باز بگذارم تا به هر نحوی که علاقه دارد، کار کند.

حجت ادامه داد: نمی‌دانم با شوک واردشده، سازمان میراث فرهنگی چه شرایطی پیدا می‌کند و چطور می‌تواند فعالیت کند. من نسبت به چنین مواردی نگرانی دارم، وگرنه عمر من تا کنون صرف میراث فرهنگی شده است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در چه شرایطی در سازمان میراث فرهنگی کار می‌کند؟ افزود: نخست باید ببینم شرایطی که از این به بعد در این سازمان اعلام می‌شود، چگونه است و مدیریت جدید سازمان چه سیاست‌ها و نظراتی دارد و چطور عمل می‌کند. البته در وضعیت کنونی، من نیز قدری اطمینانم را نسبت به وجود ثبات در این سازمان از دست داده‌ام و احساس می کنم ممکن است در چندماه آینده، تغییرات دیگری در این سازمان رخ دهد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …