برنامه ریزی اساسی و بلند مدت برای سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو مطالبات رئیس جمهور از این سازمان است.

برنامه ریزی بلند مدت برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مطالبات رئیس جمهور است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برنامه ریزی اساسی و بلند مدت برای سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو مطالبات رئیس جمهور از این سازمان است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی‌فر رئیس جدید سازمان در مراسم معارفه خود که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، جمعی از نمایندگان مجلس، معاونین و مشاورین سازمان میراث فرهنگی صبح امروز برگزار شد، با آرزوی توفیق برا دولت تدبیر و امید و تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: امیدوارم حضور معاون اول رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی و ارتباط با ایشان به حل مشکلات و موانع کمک کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان و زحمت‌کشان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: باید مسیر و مشی، مهندس سراج الدین کازرونی، دکتر شیرازی، استاد ضیایی و بسیاری دیگر از فرهنگ‌دوستانی که از سرمایه‌های این سازمان بوده‌اند ادامه پیدا کند.

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همچنین از زحمات محمدعلی نجفی طی 5 ماه گذشته در سازمان تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: با وجود مشکلات عدید، تغییرات مدیریتی متعدد و مشکلات بسیاری که برای کارمندان و کارشناسان سازمان در دوره گذشته به وجود آمده بود، در 5 ماه گذشته اقدامات زیربنایی مطلوبی انجام شده است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گام‌های مثبتی برداشته شده است، یادآور شد: اگر قبول کنیم که میراث فرهنگی ریشه درخت فرهنگ جامعه است باید به طور جدی در جهت احیا و توسعه فرهنگی تلاش کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم، بنا بر آمار موجود ما در کشور حدود 200 هزار محوطه باستانی و تاریخی داریم که فقط 32 هزار محوطه تاکنون شناسایی شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی لزوم توجه به صنایع دستی را به عنوان حوزه‌یی اشتغالزا ضروری دانست و اظهار داشت: در بخش صنایع دستی بیش از 2 میلیون نفر در کشور شاغل هستند در حالی که سازمان میراث فرهنگی فقط حدود 300 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

سلطانی‌فر وجود ظرفیت‌های بیشمار در حوزه گردشگری را دلیلی قاطع برای پرداختن به این موضوع دانست و افزود: برنامه‌ریزی اساسی و بلندمدت برای سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو مطالبات رئیس جمهور از سازمان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی نیازمند تغییر نگاه مدیریتی است، یادآور شد: حضور گسترده بخش خصوصی در ارتباط با سه وجه فعالیت این سازمان بسیار حائز اهمیت است و ما باید سازوکارهای حضور و مشارکت بخش خصوصی را در این حوزه فراهم کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان گفت: ما نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه هستیم تا سازمان میراث فرهنگی را به جایگاه اصلی تصمیم‌گیری‌های دولت بازگردانیم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …