مدل مدیریتی جدید سازمان مبتنی بر مشارکت گسترده بخش خصوصی است

مدل مدیریتی جدید سازمان مبتنی بر مشارکت گسترده بخش خصوصی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع مدیران کل استان‌ها:

مدل مدیریتی جدید سازمان مبتنی بر مشارکت گسترده بخش خصوصی است

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ایجاد رابطه منطقی میان سه بخش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مدل مدیریتی جدید سازمان مبتنی بر حضور و مشارکت جدی مردم و بخش خصوصی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع معاونان و مدیران کل استان‌ها، با ابراز امیدواری نسبت به ارتقاء جایگاه و شان سازمان در فرآیند تصمیم‌گیری های کلان کشور گفت: توجه به هر سه وجه سازمان و برتری ندادن یک بخش بر دیگری اصل خدشه ناپذیرمدیریت دوره جدید خواهد بود. بنابراین باید رابطه منطقی میان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را پیدا کرده و بدانیم چگونه با استفاده از ظرفیت‌ها وظایف خود را انجام داده و درفرایند توسعه فرهنگی و اجتماعی گام برداریم.

وی هر سه وجه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مهم و با ارزش دانست و افزود: در هر سه وجه سازمان ظرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد که باید با کمک متخصصان داخل سازمان و دلسوزان عرصه های فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: هزاران بنای تاریخی در کشور وجود دارد که ما می‌توانیم با تعیین ضوابط مشخص و نظارت دقیق، حفظ، احیا و بهره‌برداری از آنها را با مدت معین به بخش خصوصی واگذار کنیم.

سلطانی‌فر ایجاد اشتغال را یکی از مزایای ورود بخش خصوصی به حوزه فعالیت‌های این سازمان دانست و اظهار داشت: باید نوع نگاهمان به ثروت عظیمی که در اختیار داریم تغییر کند چراکه معتقدم ظرفیت‌های اقتصادی موجود در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ارزش کل ذخایر نفت و گاز کشورمان بیشتر است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در صورتی که به وجود این منابع اعتقاد نداشته باشیم، نمی‌توانیم در فرآیند تحول و ارزآوری نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین بر ایجاد بسترسازی و استفاده مناسب از امکانات تاکید کرد و گفت: اصلاح نگاه و ایجاد زمینه برای حضور بخش خصوصی در سه حوزه اتفاق بزرگی است که به هیچ وجه نباید مانع تحقق آن شد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه توسعه فعالیتهای صنایع دستی و گردشگری و احیاء میراث فرهنگی برای راهگشایی نسل های آینده از مطالبات اصلی رئیس جمهور محترم از سازمان است، یادآور شد: ساخت هتل‌ با ظرفیت و استانداردهای جهانی و اجرای اقدامات ضربتی برای ایجاد اشتغال در هر سه حوزه باید در دستور کار سازمان قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تعامل و ارتباط نزدیک مدیران استانی با استانداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس و امامان جمعه افزود: تعامل با مسئولان استانی سیاست کلی سازمان و مورد تاکید بسیار است چراکه این تعامل در روند حل مشکلات و پیشرفت امور تاثیر بسزایی دارد.

وی از رایزنی با مدیران رسانه ملی برای ایجاد شبکه گردشگری در سطح ملی خبر داد و اظهار داشت: راه‌اندازی این شبکه در معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سلطانی فر گفت: ساماندهی و حمایت از ایجاد خانه‌مسافرها با این شرط که به فعالیت هتل ها خدشه وارد نکند در استان‌هایی که بیشتر مورد توجه گردشگران است، باید در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌های خوبی از وضعیت مناطق نمونه گردشگری وجود ندارد، افزود: مشکلات زیادی در این زمینه در این مدت کوتاه به من منتقل شده است که برای شناخت دقیق موانع و مشکلات و پیدا کردن راه حل آن تلاش خواهیم کرد.

سلطانی‌فر تصریح کرد: باید اختیارات مدیران کل استانی ارتقاء پیدا کند و کارهایی که در ستاد متوقف شده و امکان پیشبرد آن در استان ها وجود دارد احصاء و به مدیران استانها تفویض شود.

معاون رئیس‌جمهور همچنین مدیران استان ها را به پایش وضع موجود و ارائه برنامه‌های آتی موظف کرد و افزود: برنامه‌ها و اقدامات سازمان میراث فرهنگی از سال 93 با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …