بازگشایی خانه بهزاد به منظور بهره گیری از راهبردهای فرهنگی در بخش صنایع دستی

بازگشایی خانه بهزاد به منظور بهره گیری از راهبردهای فرهنگی در بخش صنایع دستی

خانه مرحوم حسین بهزاد استاد برجسته مینیاتور امروز با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور بهره گیری از راهبردهای فرهنگی و پژوهشی در حوزه صنایع دستی بازگشایی شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این مراسم گالری آثار نقاشی و تذهیب هنرمندانی مانند استاد منصور وفایی، استاد مهین افشان پور،استاد فرح کیمیا قلم، استاد مهین دخت سالک مهدوی، سوسن مداوند، میترا لشگری، مهرداد خوشبختی و سیاوش شریف زاده افتتاح شد.
سلطانی فر با حضور در خانه استاد بهزاد این مجموعه گالری های هنری را افتتاح و از آثار به نمایش در آمده در این گالری ها بازدید کرد.
معاون رئیس جمهور هم چنین در حاشیه بازدید از این آثار ارزشمند هنری، با تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای سنتی دیدار و با آنان صمیمانه گفت وگو کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت وگو با هنرمندان و پس از شنیدن صحبت های ایشان بر توجه هرچه بیشتر به هنرهای سنتی و حمایت از هنرمندان تاکید کرد و خواستار برگزاری نمایشگاه های متعدد به منظورمعرفی آثار هنرمندان هنرهای سنتی شد.
سلطانی فر هم چنین در این بازدید با تعدادی از پیشکسوتان هنر نقاشی و تذهیب دیدار و با آن ها گفت وگو کرد.
در این بازدید استادان و هنرمندان صاحب نامی از جمله استاد حسین زمرشدی، مهین افشان پور، محسن محسنی، استاد بهرامی، استاد کاتوزیان، استاد قهرمانی، اعضای خانواده استاد بهزاد وجمعی از شاگردان وی حضور داشتند.
بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی، علیرضا تابش مدیر کل حوزه ریاست، جواد عباباف مدیر کل حراست، امین عارف نیا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، لادن جعفری تهرانی مدیر کل دفتر امور بین الملل و تعدادی از کارشناسان و مدیران بخش های مختلف معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی، سلطانی فر را در این بازدید همراهی کردند.
افتخارحسین عارف، رئیس موسسه فرهنگی اکو نیز در مراسم افتتاح این مجموعه گالری های هنری حضور داشت.
حسین بهزاد فرزند فضل الله اصفهانی در سال 1273 شمسی در اصفهان متولد شد. پدرش فضل الله اصفهانی قلمدان ساز و نقاش آبرنگ ماهر و زبردستی بود و همین باعث شد حسین بهزاد ازهفت سالگی و به امر پدر در کارگاه قلمدان سازی ملا علی قلمدان ساز به کار مشغول شود.
از استاد بهزاد که تابلوهای مینیاتوری نفیس و بسیار ارزنده و گرانبهایی همچون ایوان مدائن، فردوسی و قهرمانان شاهنامه، ابن سینا بر بالین بیمار عشق (در 2 تابلوی مختلف)، صاحبان طلای سیاه، حافظ شیراز، نیمه شب حافظ، شب حافظ، اندیشه حکیم ابوعلی سینا، پند خیام ( در دو تابلوی مختلف)، دختر رز (در سه تابلوی مختلف)، خیال، دو دلداده، موسی و شبان، خواب خوش، بهرام و گل اندام، نگاه، بهار و جوانی، آفرینش از نظر خیام، ناز، قیام کاوه آهنگر، اسرار ازل، عصیان، خسرو و پرویز، در جستجوی انسان تابلوی نیم تمام، بهشت و دوزخ، طنازی و خیام به یادگار مانده است.
به گفته بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور، خانه استاد بهزاد به محلی برای انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی تبدیل خواهد شد.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …