فیلم سینمایی “پات” در سکوت خبری آماده نمایش شد


به گزارش خبرنگار مهر، امیر توده‌روستا دانش‌آموخته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران است که فیلمسازی را با گذراندن دوره فیلمسازی سینمای جوانان ایران در سال 76 آغاز کرد و تا به حال 12 فیلم کوتاه داستانی، 2 مستند، دو مجموعه تلویزیونی ساخته است که این فیلم‌ها در جشنواره های داخلی و خارجی حضور داشته و جوایز متعددی دریافت کرده اند.


در خلاصه داستان “پات” آمده است: یک سگ، یک شهر بزرگ، سه زن و چند روز.


این فیلم سال گذشته در سکوت خبری جلوی دوربین رفت و با پایان یافتن مراحل فنی آماده نمایش شد. مصطفی ساسانی، ساعد سهیلی، سونیا سنجری و نگار حسن زاده بازیگرانی هستند که جلوی دوربین محمد رسولی قرار گرفتند.


امیر توده روستا نویسندگی فیلمنامه و تهیه کنندگی این فیلم را نیز خود به عهده داشته است. وی در این باره گفت: از سال 85 به صورت جدی تصمیم به ساخت فیلم بلند داشتم و روی چند فیلمنامه کار کردم، اما به دلایل مختلف از جمله شرایط فرهنگی سالهای اخیر هیچکدام به سرانجام نمی رسید، در نهایت چند سال پیش موفق به اخذ پروانه ساخت از سینمایی شدم اما مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هیچگونه حمایتی از توید فیلم نکرد، سرانجام با نگارش فیلمنامه ای جدید که از سالها قبل در ذهنم داشتم، تصمیم گرفتم با هزینه شخصی اولین فیلمم “پات” را بسازم.


از جمله فیلم های کوتاه وی می توان به “سلام آقای ایول”، “تلالو”، “رادیولوژی یک پرتره” و “یک روز قشنگ برفی” اشاره کرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …