توسعه گردشگری مهمترین عامل گسترش ارتباط بین ملت‌هاست

توسعه گردشگری مهمترین عامل گسترش ارتباط بین ملت‌هاست

سفیر پرتغال در تهران در دیدار با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، توسعه گردشگری را مهمترین عامل گسترش ارتباط بین ملت‌ها دانست.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ماریو داماش نونس سفیر پرتغال در تهران صبح امروز در دیدار با مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با ابراز خوشبینی نسبت به اتفاقات اخیر ایران و فضای سیاسی موجود در کشور، گفت: موضوع گردشگری و تعاملات فرهنگی برای مسئولین کشور پرتغال بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: رکود اقتصادی در دو سال گذشته، گردشگری پرتغال را به پردرآمدترین بخش صنعت این کشور تبدیل کرده است و ما علاقه‌مندیم با سایر کشورها و به خصوص ایران، در زمینه مسائل فرهنگی بستر مناسب برای ارتباطات گسترده‌تر فراهم شود.

سفیر پرتغال در تهران، شرایط این کشور را برای حضور ایرانیان مناسب ارزیابی کرد و افزود: هیچ عاملی بهتر از حوزه فرهنگ و گردشگری، نمی‌تواند بین مردم ملت‌ها ارتباط برقرار کند.

نونس همچنین از علاقه‌مندی مسئولین این کشور برای بازسازی آثار تاریخی به جا مانده از دوران حضور پرتغال در ایران خبر داد و تصریح کرد: پرونده جامع و کاملی در این خصوص طی چند سال گذشته تهیه شده است اما به دلیل عدم هماهنگی و وقفه در پیگیری‌ها، پرونده بازسازی این آثار تاریخی پیشرفتی نداشته است.

سفیر پرتغال در تهران همچنین به اجرای برنامه‌های جدید در ارتباط با همکاری‌های گردشگری بین دو کشور اشاره کرد و افزود: بسته کاملی از پتانسیل‌های گردشگری دو کشور ایران و پرتغال می‌تواند توسط بخش خصوصی این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد.

نونس در پایان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نمونه روشنی از ایران جدید و تغییرات مثبت کشور دانست و گفت: توسعه ارتباط و همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور، زمینه گسترش مناسبات در سایر بخش‌ها را فراهم می‌کند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …