مرکز آموزش نقش مهمی در سیستم مدیریت سازمان میراث فرهنگی دارد

مرکز آموزش نقش مهمی در سیستم مدیریت سازمان میراث فرهنگی دارد

رئیس مرکز آموزش عالی سازمان گفت: مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی، نقش مهمی در مدیریت سازمان میراث ایفا می‌کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رحیم‌زاده، رئیس مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری نمایشگاه بحر در کوزه گفت: این نمایشگاه با هدف مرور دستاوردهای ربع قرن تلاش مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، روز شنبه سوم اسفندماه افتتاح می‌شود.

رئیس مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: برای برپایی این نمایشگاه با بسیاری از فارغ‌التحصیلان و دانش آموختگان این مرکز ارتباط برقرار شده و آثار بسیاری نیز دریافت شده است.
رحیم‌زاده یادآور شد: در رشته‌های مرمت و معماری، باستان‌شناسی، موزه‌داری، صنایع دستی و سایر رشته‌هایی که در این مرکز فعالی بوده است آثار قابل توجهی برای حضور در نمایشگاه بحر در کوزه دریافت شده است.

وی 25 سال فعالیت مرکز آموزش عالی سازمان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این مرکز از نظر کارشناسی و علمی اقدامات و برنامه‌های مثبتی داشته است و بسیاری از چهره‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، فارغ‌التحصیلان این مرکز هستند.
رحیم‌زاده در ادامه مرکز آموزش عالی را جزء نخستین مراکزی که به سازمان میراث فرهنگی متصل شد دانست و افزود: بسیاری از مدیران و مسئولان فعلی سازمان میراث فرهنگی از فارغ‌التحصیلان این مرکز هستند، مرکز آموزش عالی نقش مهمی در مدیریت سازمان میراث فرهنگی ایفا می‌کند.

رئیس مرکز آموزش عالی سازمان بالا بردن توان علمی و پژوهشی مرکز آموزش عالی سازمان را امری لازم دانست و افزود: با توجه به برنامه‌های بلندمدت سازمان در توسعه و گسترش موزه‌ها و همچنین وجود سایت‌های تاریخی و فرهنگی بیشمار در کشور، لزوم تربیت کارشناسان خبره در این حوزه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …