ایرانگرد نیوز

فعالیت کارگاه های صنایع دستی به عنوان جاذبه گردشگری در نوروز 93

 فعالیت کارگاه های صنایع دستی به عنوان جاذبه گردشگری در نوروز 93

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعالیت کارگاه های صنایع دستی در شهرها و استان های مختلف به عنوان جاذبه گردشگری در نوروز 93 خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی خدمات سفر های نوروزی که با حضور تعدادی از اصحاب رسانه، متخصصان حوزه سفر و گردشگری و اساتید دانشگاه ها برگزارشد با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه و رونق سفرهای نوروزی و ایجاد روحیه نشاط بین مردم افزود: کارگاه های صنایع دستی به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در تعطیلات نوروز 93 در نقاط مختلف کشور فعال است و افراد می توانند در بازدید از این کارگاه ها علاوه بر خرید محصولات صنایع دستی به صورت مستقیم از این کارگاه ها بازدید و با نحوه تولید صنایع دستی بیش از پیش آشنا شوند.
وی ادامه داد: درهمین ارتباط برنامه ریزی های دیگری برای افزایش نظارت بر سفرهای نوروزی و ارتقاء سطح کیفی خدمات انجام شده که یکی از این برنامه یرزی ها افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری و مراکز ارائه خدمات گردشگری است.
به گفته رحمانی موحد بر این اساس از فردا پنج شنبه اول اسفندماه 92 الوین گروه های نظارتی، فعالیت خود را در هفت منطقه از کشو آغاز خواهند کرد که در اولین مرحله نظارت وبازرسی از مراکز ارائه خدمات سفر در نوروز 93 بیشترین حجم فعالیت ناظران معطوف به تذکر، ارشاد و راهنمایی است.
معاون گردشگری کشور در ادامه صحبت های خود با بیان این که ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر اساس مصوبه هیات دولت شکل گرفته است یادآور شد: این ستاد دائمی است ضمن اینکه هماهنگی در ارائه خدمات سفر یکی از مهمترین ویژگی های این ستاد است.
این مقام مسئول در ادامه صحبت های خود با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و نیز ارائه آمار مناسب و صحیح از میزان مسافرت های صورت گرفته در نوروز 93 یادآورشد: همان طور که قبلا هم اعلام کرده ام شیوه ارائه آمار در نوروز 93 به طور کاملا محسوسی تغییر خواهد کرد.
وی ادامه داد: دو مبنای اقامت در مراکز اقامتی و نیز بازدید از موزه ها وسایت های تاریخی و محوطه های فرهنگی مبنای آمارگیری است ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی امسال به دنبال آمار سازنیست.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: با توجه به اینکه درهر استان، استاندار به عنوان رئیس و مدیر کل میراث فرهنگی هر استان به عنوان دبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر معرفی می شوند بیشترین حجم فعالیت ها در نوروز 93 بر عهده و دوش استانداری هاست.
وی خاطر نشان کرد: بستر سازی سفر، فرهنگ سازی و برنامه ریزی، ارتقاء کیفیت سفر، ارتقاء امنیت سفر و … از مهمترین موضوعاتی است که در نوروز 93 مرود توجه این ستاد قرار دارد.
وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه برگزاری این جلسه می تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد ادامه داد: این جلسه، جلسه بسیار خوبی بود و می تواند پایلوت بسیاری زا جلسات هم اندیشی با متخصصان خوزه سفر و گردشگری باشد از این رو باید برگزار ی آن تداوم یابد.
رحمانی موحد خاطر نشان کرد: امسال تمامی دستگاه ها برای ارائه خدمات مطولب به گردشگران و مسافران نوروزی بسیج شده اند و آن وطر که پیش بینی می شود نوروز 93 نوروزی سرشار از خاطرات شیرین برای مردم خواهد بود.
در این نشت هم چنین تعدادی از افراد حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون رائه مطلوب خدمات سفر به مسافران و گردشگران نوروزی پرداختند.
توزیع امکانات سفر، هماهنگ سازی دستگاه های عضو ستاد برای ارائه خدمات مطولب به مسافران، توجه به توزیع سفر در طول سال، توجه به فعالیت های پژوهشی و اقدامات علمی و تحقیقاتی،برگزاری جشونوراه های فرهنگی – هنری، تبلیغ سفر مسئولانه، استفاده از ظرفیت های رسانه ای، بسیج مردم و جوامع محلی، ایمن سازی سفر و … از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی کارشناسن مطرح شد.

خروج از نسخه موبایل