چین هتل کپسول به گردشگران خود عرضه می‌کند

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ پس از ساخت هتل‌های ابتکاری بسیار کوچک به نام هتل کپسول در ژاپن، چین نیز با ساخت هتل‌های مشابه ، به گردشگران خود در ازای ۱۰ دلار امکان کرایه یک شب اقامت در هتل کوچک کپسولی می‌دهد.

 

ایده هتل‌های کپسولی که در ژاپن مطرح و احداث شد و شهرت بسیار یافت، در چین درسطح گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت.

 

این هتلها که در استان “هاینان” واقع در جنوب چین ساخته شده در ازای دریافت ۱۰ دلار به مهمانان و گردشگران امکان می‌دهد در اتاقی به طول و عرض یک تخت یک نفره اقامت کنند. این مسافران در صورت تمایل به تماشای تلوزیون نیز امکان استفاده از تلوزیون های WiFi و مونیتورهای صفحه تخت را دارند.

 

هتل کپسول چین در شهری به نام هایکو ساخته شده و دارای ۲۶ کپسول است که در دو ردیف روی هم چیده شده است.

 

ایده اقامتگاه‌های کپسولی نخستین بار در سال ۱۹۷۹ دراوزاکای ژاپن شکل گرفته و اجرا شد وهدف از اجرای این طرح حمایت از کارگرانی بود که در صورت ازدست دادن قطار و با توجه به گرانی تاکسی امکان بازگشت به منزل را از دست می‌دهند.

 

در ژاپن این هتل‌ها به ویژه در شرایط دشوار اقتصادی مورد استقبال قرار گرفت و سبب شد که بسیاری از بیکاران و یا افراد بسیار کم درآمد این کشور دست به کرایه ماهانه این اقامتگاه‌ها بزنند.

 

علاوه بر چین، روسیه نیز اخیرا دست به احداث هتل کپسول زده است اما در غرب به دلیل نوعی گرایش عمومی به فوبیای مکان‌های بسته، این مدل هتل‌ها مورد استقبال قرار نگرفت.

 

درامریکا اتاق‌های کوچک در هتل پاد ،واقع در نیویورک، هرچند بسیار بزرگ‌تر از این کپسول‌هاست، به نوعی پسرعموی این هتل کپسول محسوب می‌شوند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …