استمرار فعالیت مرکز آموزش عالی برکات بسیاری برای کشور دارد

استمرار فعالیت مرکز آموزش عالی برکات بسیاری برای کشور دارد

مشاور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با تاکید بر لزوم ادامه فعالیت مرکز آموزش عالی، گفت: استمرار فعالیت مرکز آموزش عالی برکات بسیاری برای کشور دارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد بهشتی، مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی در مراسم افتتاح نمایشگاه بحر در کوزه (مروری بر ربع قرن تلاش مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی) با اشاره به اینکه حفظ و حراست میراث فرهنگی دلایل بسیاری دارد، گفت: یکی از مهمترین دلایلی که حفظ این مواریث را توجیه می‌کند درس‌هایی است که میراث فرهنگی به ما می آموزد.

مشاور سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در حوزه آموزش یکی از موضوعاتی که ما از میراث فرهنگی می‌آموزیم این است که هیچ‌گاه در سرزمین ما آموزش مستقل از پرورش نبوده است.

بهشتی ضرورت توجه به آموزش همراه با تربیت و پرورش را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانش بدون پرورش و تربیت امری خطرناک است و می‌تواند اثرات سویی برای جامعه به همراه داشته باشد.

وی در ادامه مرکز آموزش عالی را جزء مراکزی دانست که توجه جدی به امر پرورش و تربیت را در دستور کار دارد، بهشتی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش عالی دارای هویت ویژه‌ای هستند، ویژگی‌هایی که محصول نوع آموزش در این مرکز است.

مشاور رئیس سازمان با ابراز امیدواری نسبت به خروج مرکز آموزش عالی از وضعیت فعلی، گفت: اعضای هیات علمی و افراد شاغل در مرکز آموزش عالی به دنبال منافع شخصی نیستند، این افراد معتقدند این مرکز ارزشمند با تمام توان و ظرفیتی که دارد باید حفظ شود.

بهشتی ادامه داد: استمرار فعالیت مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی می‌تواند برکات بسیاری برای کشور داشته باشد، ادامه حیات این مجموعه و تعمیق فعالیت‌های مرکز خواسته تمامی علاقه‌مندان و دلسوزان میراث فرهنگی است.
وی یادآور شد: سود و بهره استمرار فعالیت مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی متوجه کل کشور است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …