انوشفر، بزرگترین سفالگر تاریخ معاصر کشور است

انوشفر، بزرگترین سفالگر تاریخ معاصر کشور است

در مراسم تجلیل از استاد انوشفر، اساتید و حاضرین در این مراسم از وی به عنوان بزرگترین و مهمترین سفالگر تاریخ معاصر کشور یاد کردند.

مراسم تجلیل از استاد محمد مهدی انوشفر، صبح امروز با حضور بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی، استاد محمدمهدی قان بیگی، استاد حمید شانس، مدیران و معاونان معاونت صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در این مراسم، هنرمندان و پیشکسوتان حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی را شایسته برنامه‌هایی بهتر و مناسب‌تر دانست و گفت: ما نیازمند برپایی بزرگداشت برای هنرمندان پیشکسوت هستیم، چراکه معرفی این بزرگان و استفاده از ظرفیت‌های پیشکسوتان در تشویق و ترغیب جوانان راه گشاست.

نامورمطلق ادامه داد: یکی از راه‌هایی که صنایع دستی را به جایگاه اصلی خود باز می‌گرداند احترام به هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه است، تجلیل از هنرمندان جزء اهداف اصلی معاونت صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: دیده نشدن هنرمندان یک خلا بزرگ است که باید با برنامه‌های جدی از بین برود، معرفی پیشکسوتان هنرهای سنتی به جوانان و دانش آموختگان وظیفه‌ای است که مورد غفلت قرار گرفته استو

همچنین در این مراسم محمدمهدی قان بیگی و حمید شانس، دو تن از هنرمندان حوزه هنرهای سنتی در وصف سالها تلاش محمدمهدی انوشفر، در حوزه سفالگری به ایراد سخنرانی پرداختند و وی را بزرگترین و مهمترین سفالگر تاریخ معاصر ایران دانستند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم بهمن نامورمطلق با اهدای لوح تقدیر و صنایع دستی نفیس از چندین سال فعالیت محمدمهدی انوشفر تجلیل کرد.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …