پاسخ مدیر شبکه‌ یک به منتقدان “کلاه پهلوی”/ توقع بیننده 90 درصدی نداشتیم

به گزارش ایرانگرد نیوز،، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال “کلاه پهلوی”  که امروز چهارشنبه 30 مرداد در شهرک غزالی برگزار شد، در پاسخ به انتقادهای مطرح شده درباره این سریال گفت: “کلاه پهلوی” جزو سریال پربیننده سیماست و مخاطبان به طور ویژه ای این سریال را در هفته های اخیر دنبال می کردند.

 

وی افزود: این سریال موارد زیادی مثل کشف حجاب، وابستگی دولت پهلوی به بیگانگان، سیاست های فرهنگی دولت های غربی در زمان حکومت پهلوی و سیاست های فرهنگی رژیم پهلوی را به درستی تبیین کرد.

 

مدیر شبکه یک سیما با بیان اینکه امروز آخرین پلان‌های سریال تلویزیون کلاه پهلوی تصویربرداری شد، گفت: این صحنه‌ها مربوط به دو قسمت آخر سریال بود که شرایط اشغال ایران در شهریور دهه 20 را نشان می‌دهد.

 

فرجی درباره انتقادهای مطرح شده نسبت به این سریال گفت: به هرحال حرف های مهم و جدی در این سریال زده شد البته ما توقع بیننده 90 درصدی نداریم هر چند که “کلاه پهلوی” سریال پربیننده ای بود. همین که عوامل سریال توانستند چند رویداد مهم زمان پهلوی را نشان دهند کافی است و این سریال هم به خوبی توانست موضوعاتی مثل تلاش رژیم پهلوی برای وابستگی ایران به دولت های غربی و کشف حجاب را نشان داد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: انتقاد همیشه در برابر همه سریالها و فیلم ها و … وجود دارد. “کلاه پهلوی” سیاست های رژیم پهلوی را بیان می‌کند. رژیم پهلوی هنوز در میان بعضی محافل پایگاه دارد که بعضی از نقدها احساس می شود که از این محافل و از روی کینه است و یا در خارج از ایران ریشه دارد البته نقدهای دلسوزانه هم داشته ایم  با این حال نمی توان گفت این سریال هیچ نقطه مثبتی نداشته است.

 

فرجی از نظرسنجی های گرفته شده برای “کلاه پهلوی” یاد کرد و افزود: اخیرا توسط مرکز تحقیقات صداوسیما یک نظرسنجی انجام شده که نتایج بسیار خوبی را نمایش داده و حتی نشان داده شده که مخاطبان “کلاه پهلوی” تا چه میزان تحت تاثیر قرار گرفته اند که امیدوارم نتایج آن بعدا منتشر شود.

 

مدیر شبکه یک سیما در پایان سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره پخش زنده انتخاب وزرا از صداوسیما و بازتاب آن در جامعه بیان کرد: کار بسیار خوبی بود که صداوسیما انجام داد. اگر قرار است به جامعه مردم‌سالار عادت کنیم باید به این مسایل هم عادت کنیم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …