معاون جدید میراث فرهنگی کارنامه درخشانی دارد

یک کارشناس میراث فرهنگی با ابراز خوشنودی از انتخاب معاون جدید میراث فرهنگی کشور معتقد است، در حال حاضر شخصی این سمت را بر عهده گرفته که هم در حوزه نظر و هم در حوزه عمل، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته‌است.

«علیرضا قلی‌نژاد»، دکتری معماری و مدیر سابق دفتر بافت تاریخی کشور، درباره معاون جدید میراث فرهنگی سازمان به CHN گفت: «محمدحسن طالبیان طی نزدیک به 20 سال فعالیت در سازمان میراث فرهنگی، نشان داده که هرگز خود را درگیر مسائل سیاسی و جناحی نکرده و آنچه برای‌اش اهمیت داشته موضوع میراث فرهنگی بوده‌است.»
وی در ادامه گفت: «آقای طالبیان هرگز به دنبال منصب نبوده‌است. زمانی که او مدیر میراث فرهنگی استان فارس بود، به خواست کازرونی، مدیر وقت سازمان میراث فرهنگی، قرار شد معاون حفظ و احیاء سازمان شود. پس به تهران آمد اما به هر دلیل این اتفاق نیافتاد و پس از آمدن سید محمد بهشتی طالبیان به درخواست رئیس سازمان به چغازنبیل فت. او نیز بدون آنکه کوچکترین اعتراضی داشته باشد، رفت و نخستین گام‌ها برای تشکیل پایگاه‌های میراث جهانی را برداشت.»
به گفته قلی‌نژاد، طالبیان هم در حوزه دانشگاه و پژوهش و هم در حوزه عملکرد، کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشته و این موضوع می‌تواند در اداره معاونت میراث فرهنگی به او کمک کند.»
قلی‌نژاد افزود: «دوستان و همکاران آقای طالبیان او را فردی با اخلاق و پاکدست می‌دانند که این نیز سرمایه خوبی برای ادامه فعالیت وی در سمت جدید‌اش است.»
وی در پایان گفت: «در طی سال‌های گذشته آقای طالبیان نشان داد که توانایی تحمل دوست و دشمن را دارد و تنها به موضوع میراث فرهنگی و انجام وظایف خود می‌اندیشد.»

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …