رئیس‌جمهور انتظار گسترده و جدی در حوزه گردشگری دارد/راه‌اندازی پورتال جامع اطلاعات گردشگری ایران

ImageHandler.ashx

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی پورتال جامع اطلاعات گردشگری ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور انتظارات گسترده، جدی و تعیین‌کننده‌ای در حوزه گردشگری دارد.

به گزارش ایرانگرد نیوز مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در نشست فعالان طبیعت‌گردی که عصر امروز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد به جلسات متعدد خود با فعالان بخش خصوصی و انجمن‌های سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: حضور بخش خصوصی در تمامی عرصه‌های مرتبط با سازمان، فرصت خوبی است که باید مغتنم شمره شود.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست و میراث فرهنگی دچار دردی مشترک هستند، ادامه داد: در بسیاری از مواقع با افرادی که حافظ میراث فرهنگی و محیط زیست هستند به مثابه مانع و قفل‌زننده رفتار می‌شود، مشکلی که باید با تغییر رویکردها و با سرعت حل شود.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، وقتی بنایی به عنوان اثر تاریخی و ملی شناخته می‌شود، مالک آن بنا به منفعت اقتصادی دست پیدا می‌کند در حالی که این مساله در کشور ما حالت عکس دارد و مالک بناهای تاریخی و میراثی از اینکه ملکشان به عنوان اثر تاریخی شناخته شود متضرر می‌شوند.

سلطانی‌فر با تاکید بر تغییر رویکردها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، افزود: ما در سازمان میراث فرهنگی به طور جدی بحث اقتصاد هنر و اقتصاد فرهنگ را دنبال می‌کنیم چراکه معتقدیم افرادی که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند باید از وجود این منابع و ظرفیت‌ها با حفظ جنبه میراثی و فرهنگی کردن و بهره برداری این بناها در امور فرهنگی و هنری، استفاده کنند و سود ببرند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی موجود در کشور به عنوان ظرفیتی عظیم در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: امروز به دنبال حماسه 24 خرداد که مردم با انتخاب رئیس دولت تدبیر و امید رقم زدند، فضای جدید برای توسعه صنعت گردشگری به وجود آمده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر توسعه هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: رئیس‌جمهور انتظار گسترده، جدی و تعیین‌کننده‌ای در حوزه گردشگری برای ما مشخص کرده‌اند.

سلطانی‌فر ادامه داد: فعالتر شدن حوزه گردشگری، تعامل گسترده با سایر کشورها، حل مشکل اشتغال با توسعه صنعت گردشگری و افرایش ارزآوری، از مهمترین انتظارات رئیس‌جمهور در حوزه گردشگری است که مقدمات برنامه‌های عملی و اجرایی در این زمینه‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی منابع انسانی و آموزش را دو رکن اصلی توسعه هر کشور دانست و گفت: اگر نگرش و جهت‌گیری‌ها اصلاح شود می‌توانیم در تمامی عرصه‌ها موفق‌تر عمل کنیم، همه ما در کشتی‌ای نشسته‌ایم که به دلیل ملاحظات سیاسی دنیای امروز و برخی مشکلات داخلی در دریای متلاطم حرکت می‌کند اگر همدلی و همگرایی داشته باشیم می‌توانیم با هدایت درست این کشتی، به مقصد برسیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی نیازمند همکاری و مشارکت همه افرادی است که در راه اعتلای کشور تلاش می‌کنند، ادامه داد: مشکلات گردشگری در همه بخش‌ها زیاد است اما باید با سرعت و مشارکت مردم و بخش خصوصی فعال این موانع برطرف شود.

وی از راه‌اندازی پورتال جامع اطلاع رسانی گردشگری ایران در سال آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر اطلاعات گردشگری درباره کشور ما به طور پراکنده در فضای مجازی موجود است، با راه‌اندازی این پورتال که به طور جامع و کامل دربرگیرنده تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری کشور است، گردشگران سراسر دنیا که قصد سفر به کشورمان را داشته باشند آسان‌تر از گذشته به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین به تعامل با ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: در بسیاری از مقولات مرتبط با حوزه گردشگری اقدامات جدی در دست است، لغو روادید با کشورهای بیشتر و تسهیل شرایط ورود گردشگران به کشور و برنامه ریزی برای احداث هتل توسط بخش خصوصی از مهمترین برنامه‌های ما بوده است.

یادآور می‌شود، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین امروز در جمع فعالان طبیعت‌گردی از طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی 3000 اصله از درختان مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد رونمایی کرد.

همچنین معاون رئیس‌جمهور با حضور در خانه طبیعت‌گردان ایران در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، یک اصله نهال را در آستانه روز درختکاری به طور نمادین غرس کرد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …