حضور فرهادي در كنار نوه فورد كاپولا در جشنواره اي آمريكايي/ “گذشته” به استراليا رفت

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، در چهلمین دور برگزاری جشنواره فیلم تلوراید که مهمترین جشن سینمایی در کلرادوی آمریکا و یکی از با استانداردترین جشنواره های سینمایی آمریکاست، فیلم “گذشته” اصغر فرهادی در کنار شماری از مهمترین فیلم های سال به نمایش در می آید.

 

در این جشنواره که از امروز پنج شنبه (29 اوت) شروع به کار کرده و تا 2 سپتامبر ادامه پیدا می کند، مهمترین فیلم هایی که در جشنواره کن امسال به نمایش درآمدند، ارایه می شوند. “درون لوین دیویس” جدیدترین فیلم برادران کوئن، “نبراسکا” ساخته الکساندر پین و “همه چیز از دست رفته” ساخته جی.سی چندور با بازی رابرت ردفورد از دیگر فیلم های این جشنواره هستند.

 

در این جشنواره فیلم دیگری نیز از یک هنرمند ایرانی حضور دارد که فیلم “فیفی از شادی جیغ می کشد” ساخته میترا فراهانی درباره بهمن محصص هنرمند فقید و مشهور ایرانی است.

 

فرانسیس فورد کاپولا که 40 سال پیش در اولین دور جشنواره سینمایی تلوراید حضور داشت نیز با نوه 26 ساله اش گیا کاپولا که اولین فیلمش را با نام “پالو آلتو” ساخته در این جشنواره حضور خواهد داشت. در این فیلم اما رابرتز و جیمز فرانکو بازی کرده اند و محصول 2013 است.

 

امسال رابرت ردفورد نیز برای اولین بار مهمان این جشنواره است تا در شب نمایش جدیدترین فیلمش حضور داشته باشد. فیل کافمن، مایکل مور، جاش مرستون و گرک ناوا از دیگر کارگردان های آمریکایی حاضر در این جشنواره هستند. در پنج سال اخیر چهار فیلمی که برنده اسکار سال شدند، در این جشنواره نمایش داده شده بودند.

 

علاوه بر این فیلم “گذشته” به عنوان یکی از فیلم های بخش رقابتی جشنواره فیلم آدلاید استرالیا نیز انتخاب شده است. این جشنواره از 10 تا 20 اکتبر برگزار می شود و “گذشته” یکی از 12 فیلم منتخب برای بخش رقابتی آن است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …