راجر واترز خشم طرفداران اسراییل را برانگیخت/ تحریم کنسرت “دیوار”


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، راجر واترز خواننده و آهنگساز کهنه‌کار گروه پینک فلوید در کنسرت جدیدش که با نام “دیوار” برگزار می شود از یک خوک بادکنکی استفاده می کند.


همیم مساله باعث شده است یک گروه از یهودیان آلمانی تصمیم بگیرند کنسرت رهبر سابق گروه پینک فلوید را تحریم کنند. آنها ادعا کرده‌اند که این پس‌زمینه نمادی ضد یهودی است.


میشل سنتی-هایس مدیر جامعه یهودیان دوسلدورف به همین دلیل درخواست کرده کنسرت جدید راجر واترز که 6 سپتامبر برگزار می‌شود، تحریم شود. او در اعلامیه ای خواستار این تحریم شده و از وارتز به عنوان یک ضد یهود و ناسیونال سوسیالیستی که قصد آتش افروزی دارد نام برده است.  


واترز چهره ای است که بارها از خوانندگان و گروه های موسیقی درخواست کرده تا در محدوده اسراییل به اجرای برنامه نپردازند، با این حال او ضدیهود بودن خودش را انکار کرده است.


واترز با نوشتن یک نامه سرگشاده اعلام کرده که هرگز ضد یهود نبوده اما یادآور شد که شما حق دارید مرا ضداسراییل بنامید زیر با سیاست های دولت اسراییل در غزه مخالف هستم. با سیاست های دولت اسراییل در سرزمین های اشغالی و در خود اسراییل هم مخالف هستم.


واترز کنسرت “دیوار” (د وال) را 6 سپتامبر در دوسلدورف برگزار می‌کند.


واترز انگلیسی در سه سال اخیر حدود 200 کنسرت با همین فرم اجرا کرده و هر بار انتقادهایی مبنی بر ضدیهودی بودن خود را رد کرده و تاکید کرده که او ضداسراییل است.


روی خوک بادکنکی بزرگ پس‌زمینه این کنسرت نمادهای سیاسی و حتی آرم شرکت‌های مختلف نقش شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …