بچه های “ترافیک” از آلبومشان گفتند/ فعلا خبری از کنسرت نیست

به گزارش ایرانگرد نیوز، اشکان خطیبی یکی از مدیران این پروژه موسیقایی در ابتدای این نشست خبری گفت: موسیقی برای من قبل از تولدم و زمانی که در شکم مادرم بودم و قبل از اینکه به مقوله بازیگری در تئاتر، تلویزیون و سینما بپردازم کار موسیقی می کردم. این حضور به حدی بود که طی سال‌های 77 گروهی به نام آپولون را تشکیل دادیم که همه اعضای این گروه هم اکنون از بهترین و نام‌آورترین افراد حوزه موسیقی پاپ هستند.

 

یک آلبوم خارج از عرف جریان موسیقی

 

وی افزود: بعد از اینکه به خاطر مسائل زیادی تصمیم به جدایی از گروه آپولون گرفتم همواره به این موضوع فکر می کردم که می توانم با حضور تعدادی دیگر از هنرمندان مستعد و جوان گروهی را تشکیل دهم که در آن بتوانم به کار موسیقایی خود ادامه دهم از این جهت گروه جدید با حضور بهنود فدوی شکل گرفت که در ابتدا با نام “تهران پلیس” کار می کرد و بعد به “ترافیک” تغییر نام داد و این مبنای شروع کاری بود که به شدت به استمرار آن امیدواریم. البته به خاطر علاقه فراوانی که به سبک جاز و بلوز دارم و این علاقه در بین بهنود فدوی و فرشاد حسامی هم وجود دارد تلاش داریم که سطح موسیقی گروه را تا سطوح بین المللی ارتقا دهیم.

 

 

خطیبی با اشاره به اینکه دسترسی اطلاعات برای مخاطبان از طریق رسانه های مجازی به شدت سرعت گرفته و جوانان علاقه مند موسیقی در زودترین شکل ممکن به موسیقی های روز و مورد علاقه خود دسترسی پیدا می کنند، بیان کرد: بنابراین ما تمام تلاش خود را می کنیم که در این جنگ رسانه ای به نوعی سربلند باشیم. در این راه به طور حتم مخاطب مهم ترین فاکتور ما بوده و هست که دوست داریم همواره از کارهایمان رضایت داشته باشد. مساله ای که متاسفانه برخی از دوستان سینمایی در موسیقی به اشتباه راه را انتخاب کردند و حالا ما نمی خواهیم راه آنها را تکرار کنیم. اینکه چقدر در اثبات این دیدگاه موفق باشیم یا خیر را هم باید مخاطب به ما نشان دهد.

 

این بازیگر و خواننده در ادامه با اشاره به روند تولید آلبوم “ترافیک” گفت: خوشبختانه از وقتی بهروز صفاریان به گروه ما به عنوان مشاور اضافه شد ما سعی کردیم به دلیل تسلطی که وی روی مخاطب و حوزه موسیقی پاپ دارد در جهت ارائه یک آلبوم با کیفیت و پرمخاطب اقداماتی را انجام دهیم. البته در این بین نمی توان از مسیر بسیار سخت تهیه کنندگان کار برای کسب مجوز اثر که به نوعی خارج از عرف موسیقی ماست به راحتی گذشت ضمن اینکه هزینه های گزاف تولید آلبوم هم کار را برای من به عنون تهیه کننده اولیه اثر و سعید بنازاده سخت کرد.

 

 

از شهرتم استفاده نکردم

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در تهیه این آلبوم تمام تلاش خود را انجام دادم که شهرت حضورم در سینما و تلویزیون در روند کار اثر نداشته باشد و می دانم بهنود فدوی و فرشاد حسامی در این دو سال که مشغول تولید آلبوم بودیم اذیت شدند. اما از صمیم قلبم می گویم آنچه برای من در تولید این آلبوم اهمیت داشت فعالیت سه نفره گروهی بود که اثر شناسنامه‌داری را به بازار موسیقی ارائه دهند که فردیت در آن معنا ندارد.

 

خطیبی در این نشست خبری ضمن توضیح روند شکل‌گیری ترانه های آلبوم “ترافیک” و همزمانی سرودن آنها همراه با ساخت ملودی‌های به موزیک ویدیوهای تولید شده این آلبوم و احتمال پخش آن در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: به دلیل تجربه هایی که به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون داشتم با خط قرمزهای رسانه ملی تا حد زیادی آشنا هستم به همین دلیل از همان ابتدا تصمیم گرفتیم برای ساخت موزیک ویدیوی آثارمان تمام شئونات را رعایت کنیم. از این جهت برای پخش کلیپ “قصه دختر بچه و خیابان” اقداماتی با مسوولان شبکه یک انجام دادیم اما به دلیل همزمانی ارسال اثر به سازمان صدا و سیما با ایام ماه مبارک رمضان به ما اعلام کردند که کارهای تلخ را نمی توانیم پخش کنیم که این یکی از بدشانسی های ما بود. البته ساخت موسیقی تیتراژ مجموعه “سین مثل سریال” به عهده ماست که این می تواند اتفاق خوبی برای گروه ما باشد.

 

 

عجله ای برای برگزاری کنسرت نداریم

 

این نوازنده  با اشاره به حضور گروه‌های جدید موسیقی پاپ در کشورمان تصریح کرد: مطمئن باشید گروهی که تلاش کند هم موفق به دریافت مجوز آلبوم و هم جذب مخاطب می شود. اینکه به گروه‌های جدید اجازه ورود نمی دهند به نظرم حرف درستی نیست چرا که درجه بندی افراد را خودشان تعیین می کنند. گروه ترافیک هم با درنظر گرفتن این شرایط آمده و دست روی موضوعی گذاشته که در موسیقی پاپ کمتر به آن پرداخته شده بنابراین اگر بتوانیم در راهی که انتخاب کردیم، موفق باشیم دیگر کسی نمی تواند برای ما تعیین تکلیف کند که باشیم یا نباشیم.

 

خطیبی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هنوز برنامه خاصی برای برگزاری کنسرت نداریم چرا که احساس می کنیم فعلا در شرایط برگزاری آن نیستیم بنابراین نباید برای برپایی کنسرت به هر شکل و شمایلی عجله کنیم چرا که این تولید آثار با کیفیت است که می تواند متضمن برگزاری اجراهای زنده باشد.

 

 

سبک موسیقی ترافیک تا چند سال آینده

 

بهنود فدوی نوازنده گیتار الکتریک و عضو دیگری از گروه” ترافیک” هم در این نشست خبری گفت: متاسفانه هنرمندانی که طی این سال‌ها وارد حوزه موسیقی پاپ شدند سعی می کنند این حوزه را به تملک خود درآورند و در این راه از تمام ابزار که تخریب هم جزوی از آن است استفاده می کنند که کسی وارد حوزه کاری آنها نشود در حالیکه این دوستان باید بدانند کیفیت هر اثر مهم ترین و بهترین قاضی برای ماندگاری در عرصه موسیقی است.

 

فرشاد حسامی نوازنده و آهنگساز هم در این نشست خبری خاطرنشان کرد: به نظرم نظیر کاری که ما در آلبوم “ترافیک” انجام دادیم در موسیقی پاپ وجود نداشت و من معتقدم از جمله کارهایی است که برای اولین بار در موسیقی پاپ تجربه شده است این در حالی است که من بر این باورم تا چند سال آینده موسیقی خلق خواهد شد که علاقه مندان از آن به عنوان موسیقی “ترافیک” یاد می کنند.

 

بر اساس این گزارش سعید بنایی و سعید بنازاده هم در این نشست به تشریح جزییات توزیع و پخش سراسری این آلبوم در بازار موسیقی پرداختند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …