“چشم هایی که مال توست” به آلمان می رود/ رهنما با “مالیخولیای محبوب من” در گالری باران

بهاره رهنما بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیتش گفت: اجرای پرفورمنس”مالیخولیای محبوب من” از چهارشنبه 13 شهریور ماه در کارگاه نمایش باران آغاز شده است. این اثر سه اپیزود داستانی دارد که در نمایشگاهی روخوانی می‌شوند. در واقع این کار تلفیقی از ماسک و روخوانی قصه است. دو تا از اپیزودهای این نمایش برگرفته از داستان‌های یکی از کتابهایم با نام”مالیخولیای محبوب من” هستند. البته این کتاب قبلا با نام “این تابستان فراموش کردم” برای چاپ ارائه شده بود که با انتشارش موافقت نشد اما قرار است این مجموعه داستان را نشر نگاه به زودی روانه بازار کتاب کند.
وی افزود: دو داستان “مالیخولیای محبوب من” و “عروس شماره دو” از داستان های کتاب “مالیخولیای محبوب من” گرفته شده اند و داستان دیگر با نام” زانیای سیاه” یکی از داستانهای کتاب”چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس” است. مدتی است در گروهمان تلاش می کنیم که این داستان‌ها را به صورت کارهایی تک نفره در تئاتر اجرا کنیم. نمونه اش هم نمایش “چشم هایی که مال توست” بود که مدتی است اجرایش به پایان رسیده است.
بازیگر  فیلم”عاشقانه” یادآور شد: دو داستان مربوط به کتاب “مالیخولیای محبوب من” زنانه هستند اما داستانی که از کتاب “چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس” گرفته شده قصه ای مردانه دارد. قرار بود این داستانها را به صورت کارهای تک نفره خوانش کنیم که در این پروسه با سمیه فراهانی و عاطفه جعفری آشنا شدم که یک سری ماسک ساخته بودند و به من سفارش نگارش نمایشنامه‌ای متناسب با حال و هوای این ماسک ها دادند. من نیز متوجه شدم داستانهای من با این ماسک ها همخوانی زیادی دارند بنابراین تصمیم گرفتیم در کنار این نمایشگاه ماسک، روخوانی نمایشنامه نیز داشته باشیم.
رهنما یادآور شد: در واقع ما اجرای نمایش نداریم بلکه قرار است یک نوع پرفورمنس اجرا کنیم که در یک نمایشگاه ماسک برگزار می‌شود. تهیه کنندگی این اجرا بر عهده خیام وقار کاشانی است که تلاش دارد در کارگاه نمایش باران آثار جدید و متنوعی را معرفی و در واقع این پلاتو را به مکانی آکادمیک برای آموزش تبدیل کند. بعد از پایان اجرای این اثر در کارگاه نمایش باران تصمیم دارم در یک گالری نقاشی این پرفورمنس را اجرا کنیم. به این شکل که ماسک ها در گالری به نمایش در می آیند و همزمان نیز این داستان‌ها به شکل صوتی و از زبان بازیگران شناخته شده و معروف روخوانی می‌شوند.
بازیگر نمایش “پسران آفتاب”درباره دیگر فعالیتهایش گفت: در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی “طبقه حساس” به کارگردانی کمال تبریزی هستم. همچنین سریال “پژمان” به کارگردانی سروش صحت را هم در نوبت پخش دارم. در این میان در حال نگارش نمایشنامه جدیدم هستم که باز هم یک کار تک نفره است و مخاطبش بیشتر خانم‌های میانسال هستند.
وی ادامه داد: همچنین قرار است نمایش “اعترافات یک عشق” را که پیش از این در شیراز اجرا کرده بودیم به کارگردانی خودم و بازی من و نسیم ادبی زمستان در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه ببرم. نمایش “چشم هایی که مال توست” را هم مهرماه در شهر مشهد به صحنه خواهیم برد. پس از آن با توجه به دعوتی که ایرانی های خارج از کشور از ما کرده اند این نمایش را در یکی از کشورهای آلمان یا مالزی اجرا می کنیم.
“مالیخولیای محبوب من” کاری مشترک از بهاره رهنما، سمیه فراهانی و عاطفه جعفری است  که که در کارگاه نمایش باران اجرا خواهد شد. این اثر نمایشی که تلفیقی از ماسک و قصه است آتوسا راستی، رضا کاظمی و سروین سری به ایفای نقش می پردازند.
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به حضور حافظ وقار کاشانی طراح نور، مرتضی میرمنتظمی طراح پوستر و بروشور، سعید غفاری ساخت و ساز آدمک ها، محمدرضا جدیدی انتخاب موسیقی، علی یزدی عکاس اشاره کرد. نمایش”مالیخولیای محبوب من” از 13 شهریورماه ساعت 19:30 در کارگاه نمایش باران، واقع در خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان اراک، پلاک 72، واحد 7 روی صحنه می‌رود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …