کارگردان ایرانی “اتللو” را در لهستان روی صحنه می‌برد

به گزارش ایرانگرد نیوز، همایون غنی‌زاده که پیش از این طی همکاری با کمپانی “رام” در کشور استونی نمایش‌های “آنتیگونه” و “سیزده، سیزده، تبصره 8” را تولید و اجرا کرده است، از سوی یک کمپانی تئاتر در کشور لهستان برای تولید و اجرای اثری مشترک انتخاب شده است. کمپانی مدنظر در لهستان طی رایزنی با کمپانی “رام” در استونی خواستار تولید اثری مشترک به کارگردانی غنی‌زاده شده است.
طی گفتگوهای اولیه صورت گرفته همایون غنی‌زاده قصد دارد نمایشنامه “اتللو” را که پروژه‌ای بزرگ و هزینه‌بر است در قالب تولیدی مشترک با کشور لهستان تولید و اجرا کند. البته در صورتیکه این کارگردان جوان تئاتر ایران بر سر پروژه “اتللو” با کمپانی لهستانی به توافق نرسد، نمایشنامه‌ای دیگر برای تولید مشترک مدنظر قرار خواهد گرفت.
هنوز زمان تولید و اجرای این پروژه مشترک مشخص نیست اما قرار است طی ماه اخیر این امر مشخص شود. همایون غنی‌زاده سال جاری نمایش “در انتظار گودو” را بعد از پایان سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد.
وی پیش از این به عنوان اولین تجربه کارگردانی خود نمایش در “انتظار گودو” را تولید و اجرا کرده بود. گروه تئاتر “مونگو” به سرپرستی غنی‌زاده تا به حال تولید و اجرای نمایش‌های “ددالوس و ایکاروس”، “کالیگولا”، “آگاممنون”، “آنتیگونه” و “سیزده، سیزده، تبصره 8” را در کارنامه کاری خود دارد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …