نبود حمایت گریبان “هراکلس 5” را گرفت/ بلاتکلیفی 30 بازیگر جوان

ناصر حسینی‌مهر که این روزها به همراه 30 بازیگر جوان و علاقه‌مند به تئاتر در حال تمرین نمایش “هراکلس 5” اثر هاینر مولر برای اجرای عمومی است درباره وضعیت تولید این اثر نمایشی گفت: تمرین‌های نمایش “هراکلس 5” را در سالن مرکز فرهنگی هنری برج آزادی شروع کردیم. قرار است این نمایش را بهمن‌ماه سال جاری در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا کنیم اما در مسیر تولید اثر با مشکل بزرگی مواجه شده‌ایم.
این کارگردان با سابقه تئاتر یادآور شد: در شرایطی که بحران بیکاری و سرگردانی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تئاتر وجود دارد با تست و انتخاب بازیگر، گروهی 30 نفره از این جوانان را دور هم جمع کردیم تا نمایش “هراکلس 5” را تولید و اجرا کنیم اما دریغ از ذره‌ای حمایت از سوی مسئولان ذیربط.
وی با اشاره به اجرای گروه‌های نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر با قرارداد گیشه گفت: برای تولید یک نمایش خوب حداقل باید هزینه‌های ساخت و ساز اثر را داشته باشیم. نمی‌دانم باید از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا آقای علی مرادخانی معاون هنری تقاضا کنم که حداقل حمایت‌ها را از این گروه جوان انجام دهند.
حسینی‌مهر با بیان اینکه تهیه‌کنندگان حاضر به حمایت از نمایشی که دارای بازیگر یا بازیگران چهره نیست، افزود: بنیاد فرهنگی هنری رودکی لطف کرد و با اینکه هیچ تعهدی نسبت به نمایش ما نداشت سالن تمرین را به مدت یک ماه برای ما تأمین کرد اما با این شرایط و بدون داشتن حمایتی جهت تولید “هراکلس 5” دورنمای روشنی را برای گروه و تولید و اجرای این اثر نمی‌بینم.
این کارگردان و مدرس تئاتر در پایان تأکید کرد: با جیب خالی نمی‌توان نمایشی را تولید کرد به همین دلیل اگر تا اول مهرماه نتوانیم حمایتی را برای تولید نمایش داشته باشیم، مجبور به تعطیل کردن تمرینات خواهیم شد تا حداقل بازیگران جوان گروه به درس و دانشگاه خود برسند.
پیش از این نیز شرایطی مشابه برای تولید و اجرای اثر با حضور بازیگران جوان و علاقه‌مند به تئاتر برای هنرمندانی چون علی رفیعی و حمید پورآذری ایجاد شده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …