“شكرستان” فیلم سینمایی می شود/ مرتضی احمدی همچنان راوی

به گزارش ایرانگرد نیوز، سید مسعود صفوی تهیه كننده سریال انیمیشن شكرستان كه چندی پیش خبر از ساخت فیلم سینمایی شكرستان را توسط مركز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری داده بود، در رابطه با ساخت این اثر سینمایی گفت: نزدیک به دو سال است كه برای بررسی چند مسئله برای ساخت فیلم شكرستان اتاق فكر تحقیق و توسعه ای را راه اندازی كردیم.
وی ادامه داد: در ساخت انیمیشن شكرستان از تكنیک cut out استفاده شده است و در اینجا این سوال مهم مطرح می شود كه آیا این تكنیک كه در تلویزیون خوب دیده شده است، در سینما هم خوب جواب می دهد؟ و آیا تكنیک cut out در سینما می تواند مخاطبان را جذب می كند؟ ما در این رابطه نظریه های مختلفی را مورد آزمایش قرار داده و بررسی كرده ایم.
صفوی با تاكید بر این نكته كه نشاندن مخاطب در سینما در مدت زمان یک ساعت و نیم كار سختی است، گفت: قصه های سریال شكرستان هر بار در مدت زمان 15 الی 20 دقیقه پخش می شد اما فیلم سینمایی شكرستان با مدت زمان یک ساعت و نیم باید بتواند مخاطب را جذب كرده و در صندلی سینما بنشاند. انیمیشن نقاشی متحرک است و فیلمنامه انیمیشن بایستی از قصه خوب و محكمی برخوردار باشد تا مخاطب را با خود همراه كند كه این كار، بسیار سخت است ولی ما در دو سال گذشته در مورد این نكته تحقیق كرده و به نتایج خوبی هم رسیده ایم.
تهیه كننده فیلم “شكرستان” درباره روند تولید این اثر سینمایی افزود: هم اكنون در مرحله ایده پردازی برای فیلمنامه و منتظر تصویب بودجه از سوی حوزه هنری برای ساخت این پروژه هستیم.
مدیر مركز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری درخصوص تفاوت های ساخت سریال نسبت به فیلم “شكرستان” گفت: صفحه تلویزیون، صفحه كوچكی است ولی ما در سینما با کك پرده عریض روبرو هستیم كه این مسئله، كار در این دو فضا را متفاوت می كند. سینما پرده بزرگی است بنابراین پیش‌تولید برای سینما با پیش‌تولید برای تلویزیون كاملا فرق می كند.
صفوی در پاسخ به این سوال كه استقبال مردم از فیلم سینمایی “شكرستان” را چگونه ارزیابی می كند، گفت: پیش بینی میزان استقبال مخاطب سخت است اما فكر می كنم اگر همه عوامل كار به خوبی در كنار هم جمع شوند، اتفاق خوبی رخ دهد. همچنین مرتضی احمدی نیز مثل همیشه به عنوان راوی در كنار ما حضور خواهد داشت.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …