شخصیت‌‌های “پایتخت” ظرفیت رفتن به سری سوم را دارند

کوروش نریمانی عضو گروه نویسندگان “پایتخت 2”  به ظرفیت این مجموعه برای سه فصلی شدن اشاره کرد و گفت: نگارش  فصل دوم “پایتخت” بسیار سخت تر از فصل اول بود زیرا وقتی یک سریال جایگاه مناسبی در بین مردم پیدا می کند، نگارش فصل های بعدی آن بسیار سخت تر می شود.

 

به گفته وی، معمولا مجموعه‌هایی مانند “پایتخت” در فصل اول موفق‌تر هستند و مخاطبان را بیشتر به سمت خود جذب می‌کنند و همین مسئله سبب می شود تا مخاطب نسبت به فصل های بعدی سریال توقع بیشتری داشته باشد.

 

نریمانی درباره ارتباط مخاطب با شخصیت‌های این سریال توضیح داد: هرچند مخاطب با شخصیت‌های سریال “پایتخت” در بخش اول به خوبی آشنا شده و رابطه خوبی با آنها برقرار کرد، اما برای ساخت فصل دوم این سریال باید به دنبال قصه های جدیدتری می‌رفتیم تا مخاطب را جذب کند که البته در “پایتخت 2”  این اتفاق افتاد و توانستیم مخاطبان را دوباره با این سریال همراه کنیم.

 

نویسنده نمایش “شیش و هشت” ادامه داد: کارکترهای “پایتخت” به گونه ای هستند که پتانسیل نگارش فصل سوم این سریال وجود دارد، اما باید زمان کافی برای نگارش سریالی مانند “پایتخت” در اختیار نویسنده قرار دهند نه اینکه 2 ماه مانده به زمان پخش اعلام کنند که متنی را برای ساخت سری سوم “پایتخت” آماده کنید و آن را جلوی دوربین ببرید.

 

کارگردان نمایش “جن‌گیر” بیان کرد: زمانی که سریال هایی مانند “پایتخت” مخاطب خود را پیدا می‌کند و هر سال استقبال بیشتری از ساخت آن می شود باید بهترین شرایط برای تولید آن و به ویژه  نگارش فیلمنامه فراهم شود، در غیر این صورت اگر داستان تکراری شود بی شک با ریزش مخاطب همراه خواهیم بود.

 

نریمانی در پایان گفت: البته تا امروز پیشنهادی برای نگارش و یا ساخت سری جدید “پایتخت” داده نشده است و نمی دانم اگر قرار باشد این سریال ساخته شود، چه مدت زمان برای نگارش آن در نظر گرفته خواهد شد.

 

“پایتخت” نام مجموعه تلویزیونی است که فصل اول آن در ایام نوروز سال 1390 و فصل دوم آن در نوروز 1392 از شبکه یک سیما جمهوری اسلامی پخش شد. کارگردانی این دو مجموعه را سیروس مقدم برعهده داشت و در آن بازیگرانی چون محسن تنابنده، ریما رامین فر، علیرضا خمسه، احمد مهرانفر از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …