آلبوم “افسانه شو” به آهنگسازی تهمورس پورناظری منتشر شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، آلبوم “افسانه شو” ادامه همکاری تهمورس پورناظری با سیتارنواز برجسته هندی است که در ادامه پروژه موسیقی “از تخت جمشید تا تاج محل” ضبط شده است.

 

تهمورس پورناظری آهنگساز این اثر گفت: همنوازی و گفتگوی موسیقایی با هنرمندان و فرهنگ های گوناگون همیشه برایم جذاب است و این همکاری یکی دیگر از این جنس همدلی هاست چرا كه همراهی استاد شجاعت خان برای من و سهراب فرصتي مغتنم است كه افزون بر پرمایه گی هنری، از دیدگاه انسانی نيز پر بار بوده است.

 

وي با اشاره به چگونگي شكل گيري اين آلبوم توضیح داد: شروع “افسانه شو” در دیدار و تصمیم به همکاری من و شجاعت خان در لس آنجلس بر می گردد که طی چندین ماه بعد اين اثر موسيقيايي در شهر دهلی ضبط شد.

 

اين نوازنده ادامه داد: قرار بود این اثر در آذر سال 1389 در تالار وحدت تهران به عنوان شروع تور این پروژه  روی صحنه رود که به دلیل ابتلای شجاعت حسین خان به مالاریا این امر تحقق نیافت.

 

آهنگساز “افسانه شو”  در رابطه با اجرای این اثر در قالب یک کنسرت گفت: امیدوارم با شوقی که برای اجرای این اثر وجود دارد پس از رفع مشکلاتی که در طول چند سال گذشته برای کشورمان در عرصه بین الملل بوجود آمده بتوانیم این برنامه را از تهران آغاز و به اروپا و آمریکا و در نهایت به هندوستان ببریم.

 

پورناظری با اشاره به موسیقی سازی این اثر با اشاره به بخش های آوازی این آلبوم توضیح داد: بخش های ریتمیک “افسانه شو” بر اساس طرح هایی از من بود که با در نظر گرفتن آنها به بداهه نوازی پرداختیم. همچنين آواز قطعه “دیوانه” را شجاعت خان اجرا کرده و بخش آوازی قطعه “افسانه” بر روی شعر مولانا را سهراب و من همخوانی کردیم.

 

آلبوم “افسانه شو” شامل ده قطعه با نام دیباچه، دلبری، بازتاب، سیتار، وجد، دونوازی، سخنی دیگر، سماع، دیوانه و افسانه است. “افسانه شو” با طراحي و تدوين تهمورس پورناظري و با طراحي جلد آوا مشكاتيان هم اكنون از سوي انتشارات سروش در بازار موسيقي منتشر شده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …